Γιώργος Ηλιόπουλος: Ιστορίες του κρεβατιού και πολύ... σεξ [Συνέντευξη]

08.04.2013
Ο Γιώργος Ηλιόπουλος δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Γνωστή μεν τηλεοπτική περσόνα, με σημαντικό δε έργο στο θέατρο σε συγγραφικό, σκηνοθετικό και υποκριτικό επίπεδο, έχει αφήσει ισχυρό το στίγμα του τα τελευταία χρόνια.

Ο Γιώργος Ηλιόπουλος δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Γνωστή μεν τηλεοπτική περσόνα, με σημαντικό δε έργο στο θέατρο σε συγγραφικό, σκηνοθετικό και υποκριτικό επίπεδο, έχει αφήσει ισχυρό το στίγμα του τα τελευταία χρόνια.

Αυτήν την περίοδο παρουσιάζεται για τρίτη χρονιά η μαύρη κωμωδία του «Bedtime Stories» και με αφορμή αυτή είχαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση μαζί του.

e-gο: Πείτε μας λίγα λόγια για το έργο «Βedtime Stories»

Γιώργος Ηλιόπουλος: To BEDTIME STORIES είναι μια συλλογή 26 μονόλογων με κεντρικό άξονα το σεξ – ή αν θες 26 προσωπικότητες και η σεξουαλική συμπεριφορά τους. Για έμενα η συγγραφή αυτού του έργου ήταν ένα ταξίδι κατανόησης. Σε πρώτο πρόσωπο ο κάθε χαρακτήρας εκθέτει -ή ακόμα καλύτερα εξομολογείται τις πιο ενδόμυχες επιθυμίες του. Όλα αυτά φυσικά με την καταλυτική επίδραση του χιούμορ. Πάνω από όλα η παράσταση είναι κωμωδία.

e-gο: Συνδετικός κρίκος των ιστοριών της παράστασης είναι το σεξ. Ποια η σημασία παίζει στη ζωή των ηρώων, αλλά και του σύγχρονου ανθρώπου;

Γιώργος Ηλιόπουλος: Η σεξουαλική συμπεριφορά – το σεξ ως κυρίαρχος παράγοντας για τον τρόπο που αντιδρούν και φέρονται οι ήρωες του έργου είναι ο συνδετικός τους κρίκος . Το σεξ , η σεξουαλική δραστηριότητα - συμβάλλουν στην συναισθηματική εκπαίδευση και ευφυΐα. Είναι κομμάτι-όχι μόνο της ανθρώπινης ολοκλήρωσης – αλλά στοιχείο που ορίζει την ανθρώπινη φύση – μιας που σε αντιδιαστολή με τα ζώα ο άνθρωπος δεν κάνει σεξ μόνο για να διαιωνίσει το είδος. Αλλά και για χιλιάδες άλλους λόγους που αφορούν τον καθένα μας ξεχωριστά. Γι αυτό και είναι ταμπού , γι αυτό και ιντριγκάρει –γι’ αυτό και προκαλεί θόρυβο ακόμα και σήμερα. Όσο πιο πολλά λέμε για κάτι τόσο πιο πολύ σκεπάζουμε την ουσία του. Τόσο πιο πολύ απομακρυνόμαστε από αυτό. Όσο πιο πολύ θέλουμε να σκεπάσουμε τόσο πιο πολύ διαστρεβλώνονται τα πράγματα. Τόσο πιο εύκολα λοιπόν αναγκαζόμαστε από την ηθική μας να διαχωρίσουμε την θέση μας , να εναντιωθούμε , να κατακρίνουμε – ακόμα και να στοχοποιήσουμε συμπεριφορές. Θέλω να πω πως μια ώριμη και εξελιγμένη κοινωνία κατανοεί δεν κρίνει . Αυτό ακριβώς οφείλει να κάνει ο καλλιτέχνης . Αυτός ήταν ο λόγος που με έκανε να ασχοληθώ με αυτό το θέμα.

e-gο: Αγγίζει και που το έργο το σήμερα;

Γ.Η: Όλοι οι ήρωες είναι άτομα που έχουν ανάγκη να αγαπήσουν και να αγαπηθούν . Μοχθούν να γίνουν αποδεκτοί. Αγωνίζονται- συνειδητά και μη- να ανήκουν κάπου. Δε νομίζω πως υπάρχει κάποιος που δε ζητά κάτι από τα παραπάνω- τουλάχιστον εγώ- Δόξα τω Θεό δεν γνώρισα κανένα τέτοιο.

e-gο: Η παράσταση παρουσιάζεται για τρίτη χρονιά. Ποιο πιστεύετε πως είναι το μυστικό της επιτυχίας της;


Γ.Η: Τα παιδιά. Τα μελή αυτής ομάδας Poisoned by the small fish. Είναι μαθητές από την Δραματική Σχολή Ίασμος που διδάσκω τα τελευταία 6 χρόνια. Είναι η αγάπη τους για το θέατρο και αφοσίωση τους σε αυτό , η φρεσκάδα τους και αν θες η αγνότητα και η καθαρότητα της σκέψης και των κινήτρων που έχουν. Θέλω να σου πω πως για έμενα η ενασχόληση μου με αυτή την ομάδα είναι ότι πιο σημαντικό έχω κάνει στην καριέρα μου. Είναι βαθειά συγκινητική η στιγμή που παραδίδεις την σκυτάλη . Η στιγμή που βλέπεις στην σκηνή ολοκληρωμένες προσωπικότητες που πριν λίγα χρόνια ήταν παιδιά να κάνουν να ανοίγουν τα φτερά τους .

e-gο: Πως συνέβαλε ο συνθέτης Γιώργος Βολίκας στο φετινό ανέβασμα;

Γ.Η: Ο Γιώργος ήταν ο αέρας ανανέωσης που ήρθε και τα άλλαξε όλα. Μας ξεβόλεψε από την σιγουριά και ηρεμία μας και ένωνε τη φετινή παράσταση να μην έχει καμία σχέση με τις προηγούμενες. Έβαλε ένα έξτρα βαθμό δυσκολίας : το τραγούδι ( οι ηθοποιοί τραγουδούν ζωντανά 16 τραγούδια στην παράσταση ) Από την άλλη έδωσε στην ομάδα την τελική πινελιά και την ώθηση στο να φτάσει πιο κοντά στον στόχο και την αισθητική που προτείνει . Αξίζει να σημειώσω πως κάθε βράδυ είναι μαζί μας στην σκηνή παίζοντας .

e-gο: Πως σχολιάζετε την απειλή για το κλείσιμο πολλών θεατρικών χώρων αυτή την περίοδο;

Γ.Η: Άλλο ένα από τα πολλά παράλογα που συμβαίνουν στις μέρες μας. Πραγματικά είναι να απορεί κάνεις ! Δεν φτάνει η ανεργία που έχει παγώσει τα όνειρα τόσων ανθρώπων – ήρθε και αυτό !Οι εγκέφαλοι αυτής της χώρας αποφάσισαν πως ήρθε η ώρα να στραφούν εναντία στην Τέχνη. Γιατί σε αυτούς τους μικρούς χώρους που οι άνθρωποι με το υστέρημα τους δίνουν την μάχη τους – με ελάχιστα έσοδα – τις πιο πολλές φορές χωρίς καθόλου έσοδα – ανθίζουν οι σπόροι της αυριανής πνευματικής σοδειάς. Και όλα αυτά για να εφαρμόσουν έναν νόμο του 1937 – αδιανόητο ! Από τότε η Ελλάδα έχει αλλάξει 50 φορές !

e-gο: Ετοιμάζετε κάτι καινούριο;

Γ.Η: Έχω τελειώσει το καινούργιο μου έργο και ετοιμάζω το χειμερινό του ανέβασμα. Από την άλλη έχουμε την παράταση των παραστάσεων του BEDTIME STORIEs 3.0 μέχρι τέλος Μαΐου, τις καλοκαιρινές παραστάσεις και την περιοδεία της παράστασης στην Ελλάδα και σε διάφορα Φεστιβάλ.

Γεωργία Οικονόμου

[email protected]