Γκέι, drag queens και κορίτσια σε τουαλέτες

18.11.2013
H Tate Modern την έχει χαρακτηρίσει μια από τις πιο σημαντικές και προκλητικές Αμερικανίδες φωτογράφους. Η Ναν Γκόλντιν (Nan Goldin), έργα της οποία έχουν φιλοξενηθεί και στην Ελλάδα στην αίθουσα Καμχή του Μεταξουργείου, γεννήθηκε στη Ουάσινγκτον και ξεκίνησε να φωτογραφίζει για να διατηρήσει -όπως έλεγε- ζωντανές τις αναμνήσεις της μετά την αυτοκτονία της αδερφής της. Η πρώτη της ατομική έκθεση πραγματοποιήθηκε στη Βοστόνη το 1973, και περιελάμβανε ενσταντανέ από την καρδιά της γκέι-τρανσέξουαλ κοινότητας της πόλης. Το 1978 μετακόμισε στη Νέα Υόρκη όπου άρχισε να καταγράφει την μετα-πανκ και new-wave μουσική σκηνή, καθώς και τους πρωταγωνιστές της ζωηρής γκέι κοινότητας των αρχών του '80. Το έργο της βρίθει από εικόνες χρήσης ναρκωτικών, βίας, επιθετικότητας και αυτοβιογραφικές στιγμές. Η πονεμένα ρεαλιστική γκραντζ ματιά της Γκόλντιν δημιούργησε "σχολή" και πλέον θεωρείται από τις πιο ενδιαφέρουσες φωτογράφους της εποχής μας. Για το ιδιαίτερο στιλ της, η ίδια είχε δηλώσει: ... πιστεύω ότι η δουλειά μου είχε σχέση με την κατάσταση τού να είσαι άνθρωπος, τον πόνο, την ικανότητα να επιβιώσεις και το πόσο δύσκολο είναι αυτό.» Χριστίνα Τσατσαράγκου

H Tate Modern την έχει χαρακτηρίσει μια από τις πιο σημαντικές και προκλητικές Αμερικανίδες φωτογράφους. Η Ναν Γκόλντιν (Nan Goldin), έργα της οποία έχουν φιλοξενηθεί και στην Ελλάδα στην αίθουσα Καμχή του Μεταξουργείου, γεννήθηκε στη Ουάσινγκτον και ξεκίνησε να φωτογραφίζει για να διατηρήσει -όπως έλεγε- ζωντανές τις αναμνήσεις της μετά την αυτοκτονία της αδερφής της.

Η πρώτη της ατομική έκθεση πραγματοποιήθηκε στη Βοστόνη το 1973, και περιελάμβανε ενσταντανέ από την καρδιά της γκέι-τρανσέξουαλ κοινότητας της πόλης. Το 1978 μετακόμισε στη Νέα Υόρκη όπου άρχισε να καταγράφει την μετα-πανκ και new-wave μουσική σκηνή, καθώς και τους πρωταγωνιστές της ζωηρής γκέι κοινότητας των αρχών του '80. Το έργο της βρίθει από εικόνες χρήσης ναρκωτικών, βίας, επιθετικότητας και αυτοβιογραφικές στιγμές. Η πονεμένα ρεαλιστική γκραντζ ματιά της Γκόλντιν δημιούργησε "σχολή" και πλέον θεωρείται από τις πιο ενδιαφέρουσες φωτογράφους της εποχής μας.

Για το ιδιαίτερο στιλ της, η ίδια είχε δηλώσε ι: ... πιστεύω ότι η δουλειά μου είχε σχέση με την κατάσταση τού να είσαι άνθρωπος, τον πόνο, την ικανότητα να επιβιώσεις και το πόσο δύσκολο είναι αυτό.»

Χριστίνα Τσατσαράγκου