Ευθύμης Μπαλαγιάννης: Επεξεργάζεται την έννοια του... έρωτα [συνέντευξη]

10.03.2016
Η ερωτική ιστορία του Θοδωρή Αθερίδη «…από έρωτα» παρουσιάζεται στο Θέατρο Αργώ σε σκηνοθεσία Γιάννη Ζαφείρη. Ένα ταξίδι μακρινό και κοντινό συνάμα, με όμορφες κωμικές και συγκινητικές στιγμές που σε καθηλώνουν και που μέσα από διαρκείς εναλλαγές καταστάσεων σε προβληματίζουν και σε διδάσκουν. Επιθυμία και απογοήτευση, ελπίδα μα και ανεκπλήρωτη προσμονή, λαχτάρα μα και αγανάκτηση, λύπη και χαρά. Και, πώς άραγε θα μπορούσαν όλα αυτά να συμβούν, αν δε συνωμοτούσαν οι κόσμοι που γνωρίζουμε, με εκείνους που βρίσκονται στη φαντασία μας και που φαντάζουν πιο ζωντανοί;

Εμείς μιλήσαμε με έναν εκ των πρωταγωνιστών, τον Ευθύμη Μπαλαγιάννη στην προσπάθειά μας να μάθουμε όσο το δυνατό περισσότερα μπορούμε για την παράσταση αυτή.

Πείτε μας λίγα λόγια για το έργο του Θοδωρή Αθερίδη

Το θεατρικό έργο «…από έρωτα» του Θοδωρή Αθερίδη, δεν είναι μια απλή ερωτική ιστορία. Ο Θοδωρής Αθερίδης έγραψε έναν πραγματικό ύμνο στον έρωτα, θέλοντας ίσως να δωρίσει στο θεατή το εισιτήριο ενός ρομαντικού, δύσκολου, μα σίγουρα συναρπαστικού ταξιδιού. Ένα ταξίδι μακρινό και κοντινό συνάμα, με όμορφες κωμικές και συγκινητικές στιγμές που σε καθηλώνουν και που μέσα από διαρκείς εναλλαγές καταστάσεων σε προβληματίζουν και σε διδάσκουν. Επιθυμία και απογοήτευση, ελπίδα μα και ανεκπλήρωτη προσμονή, λαχτάρα μα και αγανάκτηση, λύπη και χαρά. Και, πώς άραγε θα μπορούσαν όλα αυτά να συμβούν, αν δε συνωμοτούσαν οι κόσμοι που γνωρίζουμε, με εκείνους που βρίσκονται στη φαντασία μας και που φαντάζουν πιο ζωντανοί;


Τι σας γοήτευσε σ' αυτό ιδιαίτερα;

Η επεξεργασία της έννοιας του έρωτα. Είναι ουσιαστικά ένας ύμνος στον έρωτα κι αυτό στην εποχή μας, ίσως να αποτελεί και κάποιου είδους αντίσταση στα τεκταινόμενα.

Πώς ψυχογραφείτε το δικό σας ρόλο;

Ένας άνθρωπος απλός τον οποίο ο έρωτας διέλυσε και ενδεχόμενα αναγέννησε. Ίσως αυτό να είναι και ο κανόνας τελικά.

Η οικονομική κρίση και οι δυσκολίες της καθημερινότητας έχουν επηρεάσει τις ανθρώπινες σχέσεις;

Απόλυτα και ακραία. Και αρνητικά, αλλά και θετικά. Και φυσικά το θέατρο δεν θα μπορούσε να μείνει αμέτοχο σ’ όλο αυτό. Σε περιόδους δύσκολες, όπως αυτή που βιώνουμε, το θέατρο είναι εκεί για να μπορέσουν οι ψυχές μας να νιώσουν καλύτερα και γιατί όχι, να μπορέσουν να βρουν και τη λύση στα καθημερινά αδιέξοδα που μας παρουσιάζονται.


Τι θέση έχει ο έρωτας σήμερα στη ζωή μας;

Ο έρωτας είναι ως έννοια, από καταβολής κόσμου, απόλυτος και αμετακίνητος. Έτσι, τα ακραία φαινόμενα της εποχής μας ευνοούν την αναζήτηση, ανάπτυξη και εξέλιξη του έρωτα. Ίσως με κάποιο τρόπο κι αυτό να είναι ένα ζητούμενο.


Τι θέλετε να πάρει μαζί του ο θεατής από την παράσταση;

Μου αρέσει το κοινό να φεύγει με ερωτήματα και όχι με απαντήσεις. Οπωσδήποτε κάθε έργο έχει μια συνισταμένη την οποία θέλουμε να παραδώσουμε στο κοινό και στην προκειμένη περίπτωση είναι η δύναμη του έρωτα. Από εκεί και πέρα όμως, το ίδιο το κοινό έχει τη δυνατότητα να επεξεργαστεί αυτό που είδε και να φύγει με αυτό που το άγγιξε.


Τι πιστεύετε για τα σύγχρονα νεοελληνικά έργα; Κάποιο που ξεχωρίζετε ιδιαίτερα;

Υπάρχει σημαντική εξέλιξη τα τελευταία χρόνια. Δεν θα ήθελα να ξεχωρίσω κάποιο συγκεκριμένα γιατί σίγουρα υπάρχουν πολλά που θα τα αδικήσω.


Μελλοντικά σχέδια

Η έννοια του σχεδίου στο θέατρο, είναι σχεδόν συνυφασμένη με αυτή της ανατροπής. Όλα είναι στον αέρα μέχρι να τα δεις να γίνονται. Συνεχίζω να ονειρεύομαι και να δημιουργώ.

Γεωργία Οικονόμου
[email protected]