Μόνα Λίζα με δάκρυα στα μάτια και κηλίδες

16.02.2009
Φόρος τιμής ή κηδεία; Και τα δύο, δηλώνει ο Γαλλοκινέζος διάσημος εικαστικός καλλιτέχνης Γιαν Πέι-Μινγκ, ο οποίος εκθέτει ένα έργο του, με τίτλο «Η κηδεία της Μόνα Λίζα» σε γειτονική αίθουσα από εκείνη όπου στεγάζεται μόνιμα το αριστούργημα του Λεονάρντο ντα Βίντσι, στο Μουσείο του Λούβρου.
Φόρος τιμής ή κηδεία; Και τα δύο, δηλώνει ο Γαλλοκινέζος διάσημος εικαστικός καλλιτέχνης Γιαν Πέι-Μινγκ, ο οποίος εκθέτει ένα έργο του, με τίτλο «Η κηδεία της Μόνα Λίζα» σε γειτονική αίθουσα από εκείνη όπου στεγάζεται μόνιμα το αριστούργημα του Λεονάρντο ντα Βίντσι, στο Μουσείο του Λούβρου.

Η Μόνα Λίζα του Πέι-Μινγκ είναι γιγάντια, με δάκρυα στα μάτια και κηλίδες μπογιάς στο μέτωπο. Αυτή η «γειτνίαση» εντάσσεται στην προσπάθεια του Μουσείου να φέρει τη σύγχρονη δημιουργία δίπλα στα μεγάλα έργα των παλιών δασκάλων.

Το έργο του Γιαν Πέι-Μινγκ αποτελείται από τέσσερις πίνακες, με τη Μόνα Λίζα στο κέντρο. Γύρω της δύο μυστηριώδεις φιγούρες, που μοιάζουν με ζοφερά σύννεφα, κατάστικτα με εικόνες κρανίων, από αξονικές απεικονίσεις του κεφαλιού του καλλιτέχνη. Στα άκρα της σύνθεσης απεικονίζεται ένα πορτρέτο του νεκρού πατέρα του καλλιτέχνη και μία προσωπογραφία του ιδίου του Πέι-Μινγκ σε πεισιθάνατη πόζα.

Ο καλλιτέχνης είναι γνωστός για τις προσωπογραφίες του, όπως του Μάο Τσε Τουνγκ, του Μπρους Λι κ.ά.