«See you in Walhalla»: μια online performance!

13.09.2006
«See you in Walhalla» είναι ο τίτλος μίας πολύ ενδιαφέρουσας δραματουργικά δομημένης παράστασης που μπορεί κανείς να την παρακολουθήσει και μέσω του διαδικτύου (www.amorphy.org/imap).
«See you in Walhalla» είναι ο τίτλος μίας πολύ ενδιαφέρουσας δραματουργικά δομημένης παράστασης που μπορεί κανείς να την παρακολουθήσει και μέσω του διαδικτύου ( www.amorphy.org/imap).

Μέσα από την περιήγηση ενός video game ήρωα σε ένα πραγματικό αστικό περιβάλλον ξεδιπλώνεται η κοινωνική σημειολογία μιας σύγχρονης πόλης. Οπτικό υλικό από το Άμστερνταμ, τη Σόφια, την Αθήνα και το Γκέτελμπορν, συνθέτουν ένα νέο γεωγραφικό τοπίο. Η ερμηνεύτρια με τη χρήση τεχνολογικών αισθητήρων (sensor technology) λειτουργεί διαδραστικά με τον ήχο και το βίντεο, το οποίο περιλαμβάνει προμαγνητοσκοπημένο υλικό, animation, και ζωντανά μεταδιδόμενες μέσω διαδικτύου συμπληρωματικές δράσεις που πραγματοποιούνται στις πόλεις του ‘Αμστερνταμ και της Σόφιας ταυτόχρονα με την παράσταση της Αθήνας.

Η πρόταση αναπτύχθηκε σε συνεχή συνεργασία καλλιτεχνών, προγραμματιστών και σχεδιαστών από την amorphy.org, (Ελλάδα) De Waag Society, (Ολλανδία) Ιnterspace, (Βουλγαρία) Ιnteraktion Labor (Γερμανία) υπό τον συντονισμό και την επίβλεψη του Πολιτιστικού Κέντρου του Δήμου Κηφισσιάς.

'SEE YOU IN WALHALLA' (14 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2006)

Μέσα σε μια πόλη φτιαγμένη από τρεις σύγχρονες ευρωπαϊκές πόλεις, ένας avatar (ήρωας φτιαγμένος κατ' επιλογήν ενός παίκτη στα βίντεο παιχνίδια νέας γενιάς), ένας παίκτης-εμψυχωτής και ένας τυχαίος περαστικός περιηγούνται, δρουν και έρχονται αντιμέτωποι με την πόλη και μεταξύ τους. Το περιβάλλον της σύγχρονης πόλης γίνεται το περιβάλλον του βiντεο παιχνιδιού see you in walhalla.
H Ermira Goro ερμηνεύει τον avatar-ήρωα της εικονικής πόλης του παιχνιδιού στη σκηνή της Αθήνας, η Nancy Mauro Flunte τον avatar-περιηγητή της πραγματικής πόλης στο ‘Αμστερνταμ και Ivailo Dimitrof τον παίκτη του παιχνιδιού στην πόλη της Σόφιας. Σκοπός του παιχνιδιού να οδηγηθεί ο ήρωας, που ξεκινά σαν ένα άγραφο κέλυφος, μέσα στο τοπίο μιας πόλης με τελικό στόχο να μετατραπεί σε ανθρώπινο ΄πολιτισμένο ον΄, ικανό να επιβιώσει στην ένταση ,τον κίνδυνο, την αποξένωση και την ψύχωση μιας σύγχρονης δυτικής πόλης. Ο Παίκτης εμπλέκεται περισσότερο στο παιχνίδι και τελικά χάνει την αίσθηση της πραγματικότητας, μετατρέπεται σε ένα κοινωνικά απομονωμένο ον, ενώ ο ιδεατός του ήρωας (AVATAR) σταδιακά ανακτά μια αυξημένη ικανότητα αντίληψης και αντίδρασης που συνθλίβεται από την καταπίεση και τους κανόνες καθώς και από τις φαντασμαγορικές εικόνες - τοπία που καθορίζουν τον ρυθμό της μεγαλούπολης.

Τρεις ερμηνευτές δια - δικτυωμένοι, ένα φάσμα γεγονότων από προ μαγνητοσκοπημένο υλικό, ζωντανές εικόνες (live web camera) και ζωντανές ηχητικές λήψεις (audio stream) από το Άμστερνταμ και τη Σόφια, ένα κινητικά ελεγχόμενο σύστημα ήχου και video από την ερμηνεύτρια στην σκηνή της Αθήνας, ταυτόχρονες δράσεις στη Σόφια και στο ‘Αμστερνταμ, συνθέτουν ένα τρισδιάστατο περιβάλλον παιχνιδιού (live game) που χαρίζει στον Παίκτη (Player), στον ιδεατό του ήρωα (avatar) και στον περιηγητή μια ζωή στη Walhalla.

Ο ήρωας του παιχνιδιού, ως ένας άλλος σύγχρονος εικονικός flaneur αντιλαμβάνεται τον εαυτό του ως ένα πρόσωπο χωρίς όνομα μέσα στο πλήθος αλλά είναι έτοιμος να ανακαλύψει διαστάσεις και πτυχές που δε γίνονται αντιληπτές εξαιτίας μίας βεβιασμένης καθημερινότητας. Άλλοτε εγκαταλείπει τον εαυτό του μέσα στο πλήθος, άλλοτε συμμετέχει ενεργά, παρατηρεί, λαμβάνει και εμπλέκεται στο περιβάλλον. Μόλις αρχίζει να αποκτά συνείδηση και να αντιδρά, ένα μπλάκ αουτ συμβαίνει και ο παίκτης μένει μόνος αντιμέτωπος με τον εαυτό του. Παίκτης και ήρωας παίζουν βάσει του συστήματος των πόλεων του σύγχρονου αστικού πολιτισμού, ανάμεσα σε βιτρίνες με γκλάμουρ, εικονοποιήσεις προτύπων, καταιγισμό πληροφοριών και οπτικών ερεθισμάτων, συνθήματα για μια καλύτερη ζωή, κανόνες και καταναλωτικά φετίχ, τα οποία είναι τόσο πραγματικά όσο και εικονικά. Πυρπολούν τα σύνορα της φαντασίας μας και τελικά όπως ένα όνειρο διαλύονται στο λεπτό.


Η παράσταση στις 14 Σεπτεμβρίου 2006 αποτελεί την πρώτη παρουσίαση μιας έρευνας που βρίσκεται σε εξέλιξη και θα παρουσιαστεί σε διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις το χρονικό διάστημα 2006 - 2007.

Η είσοδος του κοινού θα είναι ελεύθερη και θα γίνεται κατόπιν τηλεφωνικής κράτησης στο τηλέφωνο : 210 6289037 από 09.00 έως 13.00 κατά τις εργάσιμες ημέρες.

Στοιχεία παράστασης:
Ημερομηνία: 14 Σεπτεμβρίου 2006
Ώρα: 21:00 (Αθήνα/ Σόφια) & 20:00 (Άμστερνταμ)
Τοποθεσίες: Αθήνα - Πολιτιστικό Κέντρο Ελληνικός Κόσμος Πειραιώς 254
(‘Ιδρυμα Μείζονος Ελληνισμού)
Σόφια - Red House for Culture and Debate
Amsterdam - de Waag Nieuwmarkt 4 1012 CR
Πληροφορίες: www.amorphy.org/imap

Αρχική ιδέα και πρόταση: Τζένη Αργυρίου, Ash Bulayev, Ιωάννα Τσινιβίδη

Συντελεστές της παράστασης:
Καλλιτεχνική Διεύθυνση και Συντονισμός Δημιουργικής Ομάδας - Τζένη Αργυρίου
Δημιουργική ομάδα - Ash Bulayev, Ιωάννα Τσινιβίδη, Ζωή Χατζηαντωνίου
Σκηνοθεσία - Τζένη Αργυρίου, Ash Bulayev, Ζωή Χατζηαντωνίου
Χορογραφία - Τζένη Αργυρίου, Ζωή Χατζηαντωνίου, Ash Bulayev, Ερμίρα Γκόρο
Σκηνοθεσία Video Art - Ιωάννα Τσινιβίδη
Βίντεο Μοντάζ - Ιωάννα Τσινιβίδη και Κατερίνα Στασινοπούλου
3D Animation - Νίκος Μακρής
Δραματουργική ανάπτυξη - Τζένη Αργυρίου, Ζωή Χατζηαντωνίου
Κείμενα - Ash Bulayev
Μουσική Σύνθεση - Σταύρος Γασπαράτος
Voiceovers - Λένα Κιτσοπούλου και Ash Bulayev
Σχεδιασμός/ Προγραμματισμός Συστήματος - Arjen Keesmaat και Stoycho Stanchev
Sensor Development - Paul Verity Smith,
Σκηνικός Σχεδιασμός - Κωνσταντίνος Κυπριωτάκης
Σχεδιασμός Φωτισμού - Σάκης Μπιρμπίλης
Ενδυματολογία - Δέσποινα Μακαρούνη
Γραφικές/ Φωτογραφικές Απεικονίσεις - Χριστόφορος Μπρέλλης και Νίκος Μακρής
Διευθυντής Φωτογραφίας - Διονύσης Πετρουτσόπουλος,
Web-Design - Χριστόφορος Μπρέλλης/antidot,
Τεχνικός Διευθυντής - Guy Στεφάνου.
Στήσιμο σκηνής και εξοπλισμός - Ύψιλον Live

Ερμηνευτές - Ερμίρα Γκόρο - Αθήνα,
Nancy Mauro-Flude - Άμστερνταμ,