Ο «Ιούλιος Καίσαρας» στο ΜΜΘ

22.02.2008
Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης παρουσιάζει για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη την όπερα Ιούλιος Καίσαρας που υπήρξε το σπουδαιότερο επίτευγμα του συνθέτη στον τομέα της όπερας. Η φιλόδοξη αυτή παραγωγή ανέβηκε για πρώτη φορά το 1724 και σημείωσε τεράστια εισπρακτική επιτυχία, συγκεντρώνοντας τους διασημότερους λυρικούς τραγουδιστές -τους «σταρ»- της εποχής.
Τι:«Ιούλιος Καίσαρας», Χέντελ
Που: Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Πότε: 14-15 και 16 Μαρτίου
Τιμές εισιτηρίων: 30, 45, 60, 75€, μαθητικά-φοιτητικά 12€

Ξεκίνησε η προπώληση από τα εκδοτήρια του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης


Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης παρουσιάζει για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη την όπερα Ιούλιος Καίσαρας που υπήρξε το σπουδαιότερο επίτευγμα του συνθέτη στον τομέα της όπερας. Η φιλόδοξη αυτή παραγωγή ανέβηκε για πρώτη φορά το 1724 και σημείωσε τεράστια εισπρακτική επιτυχία, συγκεντρώνοντας τους διασημότερους λυρικούς τραγουδιστές -τους «σταρ»- της εποχής.

Το λιμπρέτο αναφέρεται στην ερωτική ιστορία του Ρωμαίου στρατηλάτη και της Αιγύπτιας βασίλισσας Κλεοπάτρας, πλαισιώνοντάς την με πολιτικές ραδιουργίες, επαναστάσεις, μάχες, καθώς και με μια ισχυρή δόση χιούμορ. Ο Χέντελ στο απόγειο της δημιουργικότητάς του γράφει ορισμένες από τις πιο εμπνευσμένες μουσικές του σελίδες, εμπλουτίζοντας την ορχήστρας με τους εξωτικούς ήχους της βιόλας ντα γκάμπα, της άρπας και της θεόρβης, και για πρώτη φορά στην ιστορία της όπερας ενισχύοντας τον όγκο της με τέσσερα κόρνα. Ιδιαίτερα απαιτητική είναι η φωνητική γραφή για τους πρωταγωνιστές, ενώ η απεικόνιση των χαρακτήρων αριστοτεχνική, μέσα από άριες γεμάτες υπέροχες λυρικές μελωδίες και εκρηκτικά φωνητικά πυροτεχνήματα.

Την Ορχήστρα Πατρών διευθύνει ο Γιώργος Πέτρου
Σκηνοθεσία Μαριάννα Κάλμπαρη
Σκηνικά, Κοστούμια Πάρις Μέξης
Cesare Ketevan Kemoklidze
Cleopatra Κασσάνδρα Δημοπούλου
Tolomeo Πωλ Ζαχαριάδης
Cornelia Ειρήνη Καράγιαννη
Sesto Θεοδώρα Μπάκα
Achilla Κώστας Μαυρογένης
Nireno Νίκος Σπανάτης
Curio Μανώλης Παπαδάκης

Λιμπρέτο του Nicola Francesco Haym, διασκευασμένο από το ομότιτλο λιμπρέτο του Giacomo Francesco Bussani.