Chinese Zodiac

22.03.2013
Ανεκδιήγητο, ακόμα και για τα (χαμηλότατα) δεδομένα του Τζάκι Τσαν και των ταινιών στις οποίες μάς έχει συνηθίσει, το «Chinese Zodiac» μπορεί να λειτουργήσει μόνο ως σωτηρία απελπισμένου για υλικό υπεύθυνου προγραμματισμού καναλιού τους καλοκαιρινούς μήνες, και για κανέναν άλλο λόγο.

Ο 58χρονος Τζάκι Τσαν εξανεμίζει όση καλή θέληση δημιούργησε η συμπαθητική (και, κυρίως, συγκρατημένη) παρουσία του στο ριμέικ του «The Karate Kid» και συνεχίζει ακάθεκτος την επίθεσή του στο καλό γούστο με ακόμη μία κωμική περιπέτεια της σειράς. Η συνταγή όμως είναι κουρασμένη πια και, ακόμη χειρότερα, κακο-εκτελεσμένη: ο Τσαν, που εδώ εκτελεί χρέη και σκηνοθέτη και συν-σεναριογράφου, αποδεικνύεται ανίκανος να παρουσιάσει ένα ικανοποιητικό δείγμα από το μόνο είδος ταινίας που ξέρει να κάνει.

Η αχρείαστα μπερδεμένη και ταυτόχρονα εξοργιστικά απλοϊκή και διδακτική πλοκή του επικεντρώνεται γύρω από έναν ειδικό κλέφτη-μισθοφόρο (Τσαν) ο οποίος στρέφει την προσοχή του σε πολύτιμα κειμήλια του έθνους της Κίνας και φυσικά μπλέκει σε απίθανες περιπέτειες ανά τον κόσμο για να τα αποκτήσει.

Κάκιστα γυρισμένο και προσβλητικά ανέμπνευστο σε όλα τα επίπεδα, το «Chinese Zodiac» είναι τελικά χάσιμο χρόνου για όσους άτυχους νομίσουν ότι η παρουσία του Τσαν μπορεί τουλάχιστον να εγγυηθεί ανώδυνη διασκέδαση (πάνω στην οποία έχει χτιστεί όλη του η καριέρα) ή νοσταλγία για τις παλιές καλές εποχές του Κινέζου ηθοποιού. Ακόμη και οι (σχετικά λίγες) σκηνές μάχης με τα γνωστά ακροβατικά του Τσαν είναι τεμπέλικα στημένες και προδίδουν το πέρασμα του χρόνου και την αντίστροφη μέτρηση για την καριέρα του, που δεν βασίστηκε παρά μόνο στην φυσική του κατάσταση.