Οι Συνέπειες του Ερωτα

25.05.2007
Κάθε άνθρωπος κρύβει ένα ανομολόγητο μυστικό. Όμως, ο Τίτα Ντι Τζιρόλαμο κρύβει περισσότερα. Είναι προφανές. Αλλιώς για ποιο λόγο ένας καλοστεκούμενος μεσόκοπος άνδρας από την Νότια Ιταλία, περνά τα τελευταία οκτώ χρόνια σε ένα ανώνυμο ξενοδοχείο μιας ανώνυμης Ελβετικής πόλης, χωρίς φαινομενικά καμία απασχόληση; Χρόνια σιωπής και αμέτρητων τσιγάρων, χρόνια που τα περνά στο λόμπυ του ξενοδοχείου, ντυμένος κομψά μα χωρίς να επιτρέπει στον εαυτό του περιττές πολυτέλειες; Μια αποπνικτική ρουτίνα, η αιώνια αναμονή κάποιας τολμηρής κίνησης. Ο Τίτα, σαν ήρωας του Ναθάνιελ Χώθορν παρατηρεί απαθώς τη ζωή να περνά μπροστά από τα μάτια του, χωρίς ποτέ να αντιδρά, χωρίς να δείχνει το παραμικρό συναίσθημα. Και πάλι φαινομενικά. Δεν έχει πια κανέναν. Μόνος. Τόσα χρόνια χαμένα για κάτι που συνέβη και παραμένει κρυφό. Τι; Για ποιόν λόγο; Ποια είναι τα ανομολόγητα μυστικά του Τίτα Ντι Τζιρόλαμο;

Αινιγματικός πενηντάρης με ύποπτο ιστορικό εδρεύει στην καρδιά μιας ταινίας που ξεφλουδίζει αργά και ελλειπτικά την πλοκή της. Θαυμαστής δυο εντελώς διαφορετικών καλλιτεχνικών άκρων, όπως είναι ο Μελβίλ και ο Αντονιόνι, και λάτρης της εικόνας, ο 35χρονος Σορεντίνο παίζει το χαρτί του διφορούμενου στην ίντριγκα, χτίζοντας διαρκώς γύρω της ένα ολόκληρο εστέτ κινηματογραφικό περιβάλλον. Οι γεωμετρικά ακριβείς κινήσεις της κάμερας, η αποθέωση του πλάνου, η έξυπνη χρήση της ηχητικής μπάντας, η υποβλητική ατμόσφαιρα γίνονται μέρη μιας στιλιστικής συμφωνίας που αποπροσανατολίζει γοητευτικά αλλά και κρύβει ελάχιστα. Ταινία σκηνοθέτη, οι Συνέπειες Του Ερωτα εξασκούν ψυχρά τη γοητεία της ιδανικής φόρμας, σε βάρος όμως κάθε ουσίας ή συναισθηματικής εμπλοκής.

Λ.Κ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ