Apocalypto

28.06.2007
Γιατί να δει κανείς το «Apocalypto»; (ή πιο σωστά, γιατί να το υποστεί;). Τι έχει να κερδίσει από αυτήν την ταινία;

Γιατί να δει κανείς το «Apocalypto»; (ή πιο σωστά, γιατί να το υποστεί;). Τι έχει να κερδίσει από αυτήν την ταινία;

Η απάντηση είναι τίποτε, πέρα από το ότι θα είναι η πρώτη που βλέπει γυρισμένη αποκλειστικώς στην αρχαία διάλεκτο των Γιουκατέκ, και άλλη καούρα δεν είχαμε. Δεν είναι μια ταινία φτιαγμένη για να ψυχαγωγήσει και δεν είναι μια ταινία που προβληματίζει ιδιαίτερα. Είναι όμως μια ταινία με την προοπτική ανάπτυξης των οικολογικών ανησυχιών του δημιουργού της, η οποία αυτο-ακυρώνεται. Γιατί το μόνο που εισπράττει κανείς παρακολουθώντας αυτό το αδιάκοπο όργιο σφαγιασμένης σάρκας και καταρρακτών αίματος είναι η υστερική οργή, το πυρακτωμένο πάθος και το ανεξάντλητο μίσος ενός σκηνοθέτη που έχει βάλει στόχο ζωής να κάνει τον υπόλοιπο κόσμο κοινωνό των «φαντασμάτων» τα οποία τον καταδιώκουν. Λες και όλοι μας κοιμόμαστε και ξυπνάμε με την αγωνία να μοιραστούμε τους δαίμονες του Μελ Γκίμπσον που τους κάνει ταινίες για να τους ξορκίσει επειδή δεν τα βρήκε με τον ψυχαναλυτή του (κάνοντας τη σινε- ψυχανάλυσή του, βέβαια, ο Γκίμπσον πλουτίζει, αν θυμηθούμε και τα Πάθη Του Χριστού).

Πόνος. Βία. Αίμα. Πόνος. Βία. Αίμα. Κι άλλος πόνος. Κι άλλη βία. Κι άλλο αίμα. Συνέχεια. Ασταμάτητα. Γιατί; Δεν το ξέρω. Και κανείς άλλος δεν μοιάζει να το ξέρει εκτός από τον ίδιο τον Γκίμπσον. Εντάξει, έχει το ταλέντο του αφηγητή. Ξέρει να την πει την ιστορία. Γνωρίζει πού πρέπει να μπουν οι κάμερες. Εχει και καλό οπερατέρ. Και λοιπόν; Για να γίνει ο πιο γαλαντόμος χασάπης του κινηματογράφου;

Το «Apocalypto» (που μπροστά του το «Braveheart» είναι επιπέδου «Μπομπ O Σφουγγαράκης») σου δίνει την εντύπωση ότι ο Γκίμπσον δεν σκηνοθετεί με ντουντούκα αλλά με μπαλτά! Ανήκω σε αυτούς που λένε όχι στη χολή του.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗΣ