Πόλεμος Εκτός Προγράμματος

08.12.2009
Ο πρόεδρος της Αμερικής και ο πρωθυπουργός της Αγγλίας θέλουν πόλεμο. Αλλά δεν συμφωνούν όλοι στο ότι ο πόλεμος είναι καλό πράγμα...

Η πρώτη αληθινά σπουδαία ταινία για τον πόλεμο στο Ιράκ (που να μην ονομάζεται "The Hurt Locker") είναι μια βρετανική κωμωδία με ρίζες στην τηλεόραση. Και θα μπορούσε να αφορά τον οποινδήποτε πόλεμο της σύγχρονης ιστορίας, εξ ου και το ίδιο το Ιράκ δεν αναφέρεται ποτέ ευθέως.


O ιταλοσκοτσέζος Αρμάντο Ιανούτσι μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη την πολυβραβευμένη του σειρά "The Thick of It" του BBC και προσγειώνει τον απολαυστικά αθυρόστομο Μάλκολμ Τάκερ (Πίτερ Καπάλντι), διευθυντή επικοινωνίας της αγγλικής κυβέρνησης, στο μέσο των πολιτικών μηχανορραφιών της Ουάσινγκτον λίγο πριν ξεσπάσει ο πόλεμος στο Ιράκ.

H ίντριγκα πλέκεται περίτεχνα γύρω από το παράλογο κρυφτούλι των λέξεων, σε μια πολιτική πραγματικότητα όπου Υπουργοί απαγορεύεται να εκφραστούν υπέρ ή κατά του πολέμου στο Ιράκ (επειδή υπέρ σημαίνει δέσμευση ενώ κατά σημαίνει άρνηση ενός αναπόφευκτου γεγονότος) και πολιτικοί και στρατιωτικοί τρέχουν στους διαδρόμους της Ουάσινγκτον προσβάλοντας ο ένας τον άλλον με απολαυστικά ευφάνταστες ύβρεις καθώς ψάχνουν να βρουν ποια από τις ανόητα ονομασμένες κρυφές υπο-επιτροπές συζητά για τον πόλεμο και ποια για το πλέξιμο.


Ο Τζέιμς Γκαντολφίνι των "Σοπράνος" ξεχωρίζει εδώ στο ρόλο ενός στρατιωτικού που δε θέλει τον πόλεμο και τα έχει γενικώς ψιλο-χαμένα, ενώ σημειώνουμε ακόμα την επιστροφή της Αννα Τσλάμσκι (που θυμόμαστε από "Το Κορίτσι Μου") ως μια βοηθός του Υπουργείου Αμύνης των ΗΠΑ η οποία γράφει αναλυτική έκθεση κατά του πολέμου μόνο για να τη δει, με το κατάλληλο πετσόκομμα, να μετατρέπεται σε έγγραφο που τον στηρίζει.


Η κατάρρευση της ιδεολογίας κάτω από το βάρος μικροπολιτικών συμφερόντων και γραφειοκρατικής φύσης παιχνιδιών με τις λέξεις, σκιαγραφείται με ανατριχιαστική ακρίβεια σε αυτό το χαώδες και ξέφρενο σκηνικό όπου πολιτικοί γίνονται μαριονέτες του ίδιου του απρόσπωπου συστήματος. Και αυτό που θα διαπιστώσουμε έντρομοι, και ενώ δε μπορούμε να σταματήσουμε να γελάμε, είναι πως κανείς τους δεν έχει την παραμικρή ιδέα. Για οτιδήποτε.


Εκεί που οι ρυθμοί της "Δυτικής Πτέρυγας" συναντούν την παράνοια στο χείλος της καταστροφής του "SOS Πεντάγωνο Καλεί Μόσχα", η δράση μεταφέρεται στους διαδρόμους του πολιτικού παρασκηνίου σε μια βιτριολική και ξεκαρδιστική σάτιρα που κρύβει πίσω από τις λέξεις της όση αλήθεια δε θα μπορείτε να αντέξετε.


ΘΟΔΩΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ