Αλίκη Βουγιουκλάκη - "Υπολοχαγός Νατάσα": Μια σπάνια φωτογραφία από τη σκηνή των βασανιστηρίων

01.04.2021
Αλίκη Βουγιουκλάκη - "Υπολοχαγός Νατάσα": Μια σπάνια φωτογραφία από τη σκηνή των βασανιστηρίων
Ένα ακόμη ντοκουμέντο από τον φωτογράφο και συλλέκτη Άρη Λούπαση.

Ο Άρης Λούπασης έχει αποκτήσει ένα πολύ ενδιαφέρον αρχείο φωτογραφιών αφιερωμένων στο ελληνικό θέατρο, τον κινηματογράφο και τους πρωταγωνιστές τους και μοιράζεται πολύ συχνά τους "θησαυρούς" αυτούς μέσω social media.

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη είναι ένα από τα πιο προσφιλή του πρόσωπα, αν κρίνουμε από τις αναρτήσεις που της έχει αφιερώσει, συμπεριλαμβανομένης και αυτής της πιο πρόσφατης.

Σε αυτή, γυρίζουμε τον χρόνο 51 χρόνια πίσω και βλέπουμε την Αλίκη στα γυρίσματα της ταινίας «Υπολοχαγός Νατάσα», που, για την ιστορία, την τελευταία κινηματογραφική συνύπαρξη Βουγιουκλάκη - Παπαμιχαήλ.

Η ταινία έφερε την υπογραφή του σπουδαίου Νίκου Φώσκολου ο οποίος αρχικά εξέφρασε την έντονη διαφωνία του για την επιλογή της Αλίκης Βουγιουκλάκη. Ο Φώσκολος, μετά τα απαραίτητα ραντεβού που έκανε με τους ανθρώπους της εταιρίας, πείστηκε να συνεργαστεί με τη Αλίκη και κανόνισε μια συνάντηση μαζί της για να βρουν το θέμα της ταινίας. Βουγιουκλάκη και Φώσκολος μετά από αρκετές συζητήσεις κατέληξαν στην συγκεκριμένη ταινία. Η αρχική ηρωίδα λεγόταν «Υπολοχαγός Ναυσικά», όνομα που δεν άρεσε καθόλου στην Αλίκη η οποία επέμεινε για την αλλαγή. Η ταινία έκοψε τα περισσότερα εισιτήρια στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου ως το 2015.

Ιδού τα όσα, ενδιαφέροντα, διαβάζουμε στη λεζάντα και η φωτογραφία που μας έκανε εντύπωση.

Η Αλίκη σε μια σπάνια φωτογραφία από την σκηνή των βασανιστηρίων στα πλαίσια των γυρισμάτων της ταινίας "Υπολοχαγός Νατάσσα" το καλοκαίρι του 1970 με τον Δ/ντή Φωτογραφίας της Φίνος Φιλμ (εκείνη την περίοδο) Δήμο Σακελλαρίου. Είναι ο υπεύθυνος για την φωτογραφική εμφάνιση της ταινίας και ο ρυθμιστής του φωτισμού που πρέπει να πέσει στο πρόσωπο για να δημιουργηθεί το καλύτερο αποτέλεσμα, με την ψυχική κόπωση της αγαπημένης ηθοποιού να είναι αρκετά εμφανής στην συγκεκριμένη φώτο.Υπήρξε από τους σπουδαιότερους του είδους με συμμετοχή σε περισσότερες από 40 ταινίες της "χρυσής" εποχής του ελληνικού σινεμά και συνεργασία με τον Φίνο στις ταινίες "Ένα αστείο κορίτσι", "Σ'αγαπώ ", "Υπολοχαγός Νατάσσα" και "Η κόρη του ήλιου". Όπως αναφέρει ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης του έργου Νίκος Φώσκολος, το πρώτο γύρισμα θα γίνει στην σκηνή των βασανιστηρίων: "Λέω στα παιδιά στο συνεργείο ξεκινάμε, δέστε την. Μόλις την δένουν κάνω το φόρεμα της κομμάτια.Την πασαλείβω με λάσπες, βάζει τις φωνές και τις λέω πως το φόρεμα γυαλίζει στο φακό και πρέπει να το βρωμίσω και αφού την βασανίζουν Γερμανοί δεν πρέπει να φαίνεται ατσαλάκωτη. Με κοίταξε και δεν μίλησε. Αυτό ήταν, από εκείνη την στιγμή η Αλίκη ήταν στρατιώτης. Ότι της έλεγα, ότι ζητούσα δεν έλεγε τίποτα".Ο σημαντικός δημιουργός θα εκφραστεί και σε επόμενες συνεντεύξεις του με τα καλύτερα λόγια για το ταλέντο, την συνέπεια και τον απαράμιλλο επαγγελματισμό της. Η ταινία υπερπαραγωγή για τα ελληνικά δεδομένα που αποτελεί και την τελευταία μεγάλη κιν/φική συνεργασία Βουγιουκλάκη -Παπαμιχαήλ, κάνει πρεμιέρα στις 21 Δεκεμβρίου 1970 κατακτώντας την πρώτη θέση ανάμεσα στις 87 ταινίες της σαιζόν και την πρώτη θέση εισπρακτικά από όλες τις ταινίες στην ιστορία του παλιού ελληνικού κιν/φου. Η δημοφιλέστερη και πιο αγαπημένη όλων, καταφέρνει να κατακτήσει και στην μεγάλη οθόνη την απόλυτη πρωτιά, επιβεβαιώνοντας επάξια τον τίτλο της "Εθνικής Σταρ" που θα της δώσει τον Φεβρουάριο του 1959 στην "Καθημερινή" η μεγάλη Κυρία του τύπου Ελένη Βλάχου διακρίνοντας το ξεχωριστό άστρο και την μοναδικότητα της.

Ιδού και το χαρακτηριστικό στιγμιότυπο: