Και έβρασαν οι ιπποπόταμοι στις γούρνες τους

29.05.2012
Το θρυλικό μυθιστόρημα των Τζακ Κέρουακ και Ουίλιαμ Μπάροουζ "Και έβρασαν οι ιπποπόταμοι στις γούρνες τους" παρουσιάζεται σε παγκόσμια πρώτη στο Κ44 από τη θεατρική ομάδα «Αιθέρας» σε σκηνοθεσία του Αγη Εμμανουήλ.

Το θρυλικό μυθιστόρημα των Τζακ Κέρουακ και Ουίλιαμ Μπάροουζ "Και έβρασαν οι ιπποπόταμοι στις γούρνες τους" παρουσιάζεται σε παγκόσμια πρώτη στο Κ44 από τη θεατρική ομάδα «Αιθέρας» σε σκηνοθεσία του Αγη Εμμανουήλ.


Το μυθιστόρημα Και έβρασαν οι ιπποπόταμοι στις γούρνες τους ( κυκλοφορεί άπό τις εκδόσεις Τόπος) βασίζεται σ’ ένα αληθινό γεγονός: τη δολοφονία του Ντέιβιντ Ιμς Κάμερερ από τον Λισιέν Καρ. Η δολοφονία αυτή υπήρξε η τραγική κατάληξη της σχέσης μέντορα Κάμερερ (Ράμσεϊ Άλεν) και προστατευόμενου Λισιέν Καρ (Φίλιπ Τουριάν) και αποτέλεσε σταθερό μοτίβο στο μετέπειτα λογοτεχνικό έργο της γενιάς των μπιτ. Απέκτησε μυθικές διαστάσεις και έμεινε γνωστή ως «η δολοφονία του Κολούμπια που γέννησε τους Beatniks».


Ο τυχοδιώκτης Ράμσεϊ Άλεν, μέντορας και φίλος του ωραίου, κατά πολύ νεαρότερου, ποιητή Φίλιπ Τουριάν, φυτοζωεί σε μια ετερόκλητη «φοιτητική» παρέα αντρών και γυναικών, όπου διασταυρώνονται και οι δύο αφηγητές του βιβλίου: ο Ουίλ Ντένισον (Ουίλιαμ Μπάροουζ), ένας μπάρμαν χωμένος για τα καλά στον υπόκοσμο, που όμως την ημέρα δουλεύει σαν ντεντέκτιβ, και ο Μάικ Ράικο (Τζακ Κέρουακ), ένας αλκοολικός ναυτικός. Οι σταθεροί φίλοι και οι περιστασιακές φίλες και γνωριμίες αυτής της ομάδας κοιμούνται οπουδήποτε (και με οποιονδήποτε), τρώνε οπουδήποτε, σκοτώνουν τον χρόνο τους οπουδήποτε, καταναλώνουν ατελείωτες ποσότητες αλκοόλ και ναρκωτικών – κι όλα αυτά εν μέσω πολέμου, στα 1944! Ο ομοφυλόφιλος Άλεν ασκεί τρομακτική, διαρκή πίεση στον νεαρό Φίλιπ, σε βαθμό που καταντάει τραγελαφική και ενοχλητική για όλη την παρέα. Ο Φίλιπ θέλοντας να γλιτώσει από τη φορτική προστατευτικότητα του Άλεν προσπαθεί απεγνωσμένα να μπαρκάρει με τον Μάικ για τη Γαλλία αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Σε μια ανύποπτη στιγμή, ο Φίλιπ συγκρούεται θανάσιμα με τον Άλεν…

Ο φόνος στο Κολούμπια κατά πολλούς γέννησε τους Μπίτνικς, που γέννησαν το κίνημα των Χίππις, επηρέασαν τη ροκ μουσική, βάφτισαν τη Heavy Metal και το Πανκ, έκλεψαν την παράσταση ως guests stars στο αντεργκράουντ σινεμά, διαμόρφωσαν την κυβερνοπάνκ λογοτεχνία και παράλληλα μίλησαν πρώτοι, δια χειλέων Μπάροουζ, για Ακτιβισμό και Οικολογία. Βασικό «δόγμα» των Μπίτνικς θεωρήθηκε ο αντικομφορμισμός και η άρνηση των υλικών αγαθών υπέρ της εσωτερικότητας.

Σύμφωνα με τον Κέρουακ, το βιβλίο αποτελεί «μια σκιαγράφηση ενός “χαμένου κεφαλαίου” της γενιάς του, ωμής, ειλικρινής και συνταρακτικά αληθινής». Πρόκειται για τη γενιά που «βγήκε» από τα συντρίμμια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και του σοκ που προήλθε από τη χρήση της ατομικής βόμβας. Μια γενιά που αποπροσανατολίζεται από τον φόβο, που στραγγαλίζεται μέσα στον συντηρητισμό και τη μισαλλοδοξία, την αποπνικτική ατμόσφαιρα, την τρομο-υστερία, την καταπίεση, τη μη ελευθερία (οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα και καταστάσεις είναι συμπτωματική...) και που αναπόφευκτα θα την οδηγήσει σε μια αντίδραση το ίδιο δυνατή όσο και η δράση που δέχεται, και από εκεί που επικρατεί το απόλυτο σκοτάδι θα ξεπηδήσει ένα λαμπερό φως.

Το άκρως κινηματογραφικό αυτό μυθιστόρημα ακολουθεί το ύφος γραφής αστυνομικού μυθιστορήματος του Ντάσιελ Χάμετ (Το γεράκι της Μάλτας). Η σκηνοθετική γραμμή του Άγη Εμμανουήλ εκμεταλλεύεται την ατμόσφαιρα που δημιουργεί ο αντεργκράουντ πολυμορφικός χώρος του Κ44, αλλά πάνω απ’ όλα τις σχέσεις που δημιουργήθηκαν ανάμεσα σε 11 νέους ηθοποιούς (Σπύρος Ξένος, Απόλλων Μπόλας, Κώστας Μπούντας, Θανάσης Μεγαλόπουλος, Έλενα Μεντζέλου, Ιώ Ασηθιανάκη, Ηλίας Μαζιώτης, Κωνσταντίνος Μούτσης, Χριστιάνα Κανδυλιώτη, Κρίστυ Ξανθοπούλου και Γεωργία Σηκοπέτη), που ύστερα από πολύμηνες, κοπιαστικές πρόβες μεγάλης αυταπάρνησης, διαθέτουν τον εαυτό τους προκειμένου οι πυρακτωμένοι αυτοί ήρωες να ξαναβρούν ένα βήμα και, εν τέλει, να λυτρωθούν από το ανομολόγητο παρελθόν τους.

Μεγάλη συμβολή στο αισθητικό αποτέλεσμα αποτελούν τα σκηνικά του Γιώργου Βαβυλουσάκη, τα ρούχα της Δομηνίκης Βασιαγεώργη, οι φωτισμοί του Νίκου Βλασόπουλου και τέλος η φωτογραφική και κινηματογραφική υποστήριξη από τον Μάνο Τσίζεκ.

INFO:
Κ44 (Λεωφ. Κωνσταντινουπόλεως 44, Γκάζι)
Παραστάσεις: Από 1 Ιουνίου έως 2 Ιουλίου, Παρασκευή με Δευτέρα (ώρα 9 μ.μ.)
Διάρκεια: 2 ώρες (με διάλειμμα)
Τιμές εισιτηρίων: 13 ευρώ με μπύρα και 14 ευρώ με ποτό
Για κρατήσεις θέσεων: 6945082514 & 6934973056 & 6941655155
Ε-mail:[email protected]