Στους New York Times ο θρυλικός ζωγράφος του «Αθήναιον»

28.02.2014
Αφιέρωμα στον Βασίλη Δημητρίου, τον 78χρονο ζωγράφο πίσω από τις ιδιαίτερες ταμπέλες των ταινιών του κινηματογράφου «Αθήναιον» φιλοξενεί σε κεντρικό της άρθρο η εφημερίδα «New York Times» προβάλλοντας μια άλλη διάσταση της Αθήνας από εκείνη που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στον διεθνή τύπο.

Ο Βασίλης Δημητρίου τα τελευταία 63 χρόνια της ζωής του ζωγραφίζει επάνω στη σκαλωσιά τις ταμπέλες των ταινιών που προβάλονται στους κινηματογράφους της πρωτεύουσας. Αυτή του η ενασχόληση δεν πέρασε απαρατήρητη από τη δημοσιογράφο της αμερικανικής εφημερίδας, Λιζ Αλντερμάν (Liz Alderman), η οποία έγραψε ένα ρεπορτάζ - αφιέρωμα στον «τελευταίο άνθρωπο που ζωγραφίζει» ταμπέλες ταινιών στην Αθήνα σήμερα.

«Το πρόσωπο του Λεονάρντο Ντι Κάπριο λάμπει σε μια μεγάλη ταμπέλα στον κινηματογράφο Αθήναιον όπου παίζεται η νέα ταινία "Ο Λύκος της Wall Street". Ο Ντι Κάπριο είναι υποψήφιος για Όσκαρ και ο κ. Βασίλης Δημητρίου τον έχει ζωγραφίσει σε γιγαντιαίες διαστάσεις, μαζί με ένα χρυσό αγαλματίδιο δίπλα του, δίνοντας του ένα μυστηριώδες στυλ που θυμίζει τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ», ξεκινά το αφιέρωμα.

Το άρθρο, διατρέχοντας τη ζωή του ζωγράφου, παρουσιάζει πτυχές μιας παλιάς και περισσότερο ρομαντικής Αθήνας, αλλά και τη σύγχρονη πραγματικότητα.

«Σαν πολλά παιδιά της εποχής που δεν μπορούσαν να πληρώσουν το εισιτήριο του κινηματογράφου, σκαρφάλωνε δέντρα για να δει ταινίες δωρεάν. Ώσπου μια μέρα τον έπιασαν και τους πρότεινε να βοηθάει στην προβολή, αρκεί να του επιτρέπουν να βλέπει ταινίες χωρίς να πληρώνει. Το ζωγραφικό του ταλέντο δεν έμεινε απαρατήρητο, οπότε στα 15 του ξεκίνησε να ζωγραφίζει».

Το ρεπορτάζ αναφέρει πως ο κ. Δημητρίου, έχει ένα πολύ σκληρό πρόγραμμα. «Κάθε ταμπέλα του παίρνει περίπου τέσσερις μέρες για να ολοκληρωθεί και φτιάχνει δύο την εβδομάδα για τον εργοδότη του, τον κινηματογράφο Αθήναιον για τον οποίο δουλεύει τα τελευταία σαράντα χρόνια».


Ο Δημητρίου μεγάλωσε στην φτωχή γειτονιά της Κυψέλης. Ο πατέρας του ήταν αντάρτης και, όταν οι Ναζί τον πήραν, η ζωγραφική έγινε το καταφύγιο του. «Μετέφερα τις σκηνές με τον δικό μου τρόπο. Και οι ηθοποιοί που μου άρεσαν ήταν και αυτοί που έβγαιναν καλύτεροι».


- Διάβασε όλες τις λεπτομέρειες για τη συνέντευξη στο ΕΘΝΟΣ

- Διάβασε το άρθρο των New York Times με τίτλο «In Athens, the Last Man Painting»