Αίμα, φίδια, σκελετοί: το φαινόμενο Μαρίνα Αμπράμοβιτς

06.03.2014
Αν επιθυμούσες να τη δεις στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών ελπίζουμε να εξασφάλισες εισιτήριο γιατί η εμφάνισή της είναι εδώ και μέρες sold-out. Η "γιαγιά της περφόρμανς" Μαρίνα Αμπράμοβιτς (Marina Abramovic) - που μόνο γιαγιά δεν είναι - έρχεται στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Transitions 1.Balkans την Παρασκευή 7 Μαρτίου 2014 και συζητά με τον Ζβόνιμιρ Ντομπρόβιτς για το Ινστιτούτο της και τη μέθοδό της. Η περφόρμερ που χτενίστηκε μέχρι θανάτου, αυτοχαστουκίστηκε, ντύθηκε σάρκες και χάιδεψε κόκαλα ζώων, χάραξε με μαχαίρι την κοιλιά της, περπάτησε το Σινικό Τείχος, κοίταξε στα μάτια μέχρι απόλυτης εξαντλήσεως, φιλήθηκε μέχρι τέλειας... κατάποσης, αιωρήθηκε γυμνή σε έναν τοίχο, ξάπλωσε με ένα σκελετό πάνω της και πολλά πολλά άλλα... έρχεται ξανά στην Αθήνα για να μας μυήσει στη Μέθοδο Αμπράμοβιτς. Η Αμπράμοβιτς γεννήθηκε στις 30 Νοεμβρίου 1946 στο Βελιγράδι. Το 1965 έγινε δεκτή στην Ακαδημία Καλών Τεχνών στο Βελιγράδι και αποφοίτησε το 1970. Το 1972 ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Ζάγκρεμπ και από το 1973 έως και το 1975 δίδασκε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Νόβι Σαντ. Και τι δεν έχει δηλώσει και τι δεν έχει κάνει αυτή η γυναίκα φαινόμενο... οι απόψεις της για την ουσία του performing και για το θέμα του θανάτου είναι θεμελειώδεις για αυτή την ακροβάτισσα του σώματος και της ψυχής: «Για να είσαι ένας performance artist πρέπει να μισείς το θέατρο. Το θέατρο είναι ψεύτικο. Το μαχαίρι δεν είναι αληθινό, το αίμα δεν είναι αληθινό και τα συναισθήματα δεν είναι αληθινά. Η performance είναι ακριβώς το αντίθετο: το μαχαίρι είναι αληθινό, το αίμα είναι αληθινό και τα συναισθήματα είναι αληθινά». «Όσον αφορά στο θάνατό μου, το πιο σημαντικό πράγμα για μένα είναι να πεθάνω με συνείδηση. Συνειδητά ευτυχισμένη και χωρίς καμία μετάνοια ή θυμό. Είναι πάρα πολύ σημαντικό. Οι Σούφι λένε ότι η ζωή είναι ένα όνειρο και ο θάνατος είναι το ξύπνημα. Επομένως, θέλω να ξυπνήσω με όμορφο τρόπο». Διάβασε για το Φεστιβάλ Transitions 1.Balkan στη ΣΤΕΓΗ... ΕΔΩ.... Περισσότερα στο www.marinaabramovicinstitute.org Χρ. Τσατσαράγκου

Αν επιθυμούσες να τη δεις στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών ελπίζουμε να εξασφάλισες εισιτήριο γιατί η εμφάνισή της είναι εδώ και μέρες sold-out. Η "γιαγιά της περφόρμανς" Μαρίνα Αμπράμοβιτς (Marina Abramovic) - που μόνο γιαγιά δεν είναι - έρχεται στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Transitions 1.Balkans την Παρασκευή 7 Μαρτίου 2014 και συζητά με τον Ζβόνιμιρ Ντομπρόβιτς για το Ινστιτούτο της και τη μέθοδό της.

Η περφόρμερ που χτενίστηκε μέχρι θανάτου, αυτοχαστουκίστηκε, ντύθηκε σάρκες και χάιδεψε κόκαλα ζώων, χάραξε με μαχαίρι την κοιλιά της, περπάτησε το Σινικό Τείχος, κοίταξε στα μάτια μέχρι απόλυτης εξαντλήσεως, φιλήθηκε μέχρι τέλειας... κατάποσης, αιωρήθηκε γυμνή σε έναν τοίχο, ξάπλωσε με ένα σκελετό πάνω της και πολλά πολλά άλλα... έρχεται ξανά στην Αθήνα για να μας μυήσει στη Μέθοδο Αμπράμοβιτς.

Η Αμπράμοβιτς γεννήθηκε στις 30 Νοεμβρίου 1946 στο Βελιγράδι. Το 1965 έγινε δεκτή στην Ακαδημία Καλών Τεχνών στο Βελιγράδι και αποφοίτησε το 1970. Το 1972 ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Ζάγκρεμπ και από το 1973 έως και το 1975 δίδασκε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Νόβι Σαντ.

Και τι δεν έχει δηλώσει και τι δεν έχει κάνει αυτή η γυναίκα φαινόμενο... οι απόψεις της για την ουσία του performing και για το θέμα του θανάτου είναι θεμελειώδεις για αυτή την ακροβάτισσα του σώματος και της ψυχής:

«Για να είσαι ένας performance artist πρέπει να μισείς το θέατρο. Το θέατρο είναι ψεύτικο. Το μαχαίρι δεν είναι αληθινό, το αίμα δεν είναι αληθινό και τα συναισθήματα δεν είναι αληθινά. Η performance είναι ακριβώς το αντίθετο: το μαχαίρι είναι αληθινό, το αίμα είναι αληθινό και τα συναισθήματα είναι αληθινά».

«Όσον αφορά στο θάνατό μου, το πιο σημαντικό πράγμα για μένα είναι να πεθάνω με συνείδηση. Συνειδητά ευτυχισμένη και χωρίς καμία μετάνοια ή θυμό. Είναι πάρα πολύ σημαντικό. Οι Σούφι λένε ότι η ζωή είναι ένα όνειρο και ο θάνατος είναι το ξύπνημα. Επομένως, θέλω να ξυπνήσω με όμορφο τρόπο».

Διάβασε για το Φεστιβάλ Transitions 1.Balkan στη ΣΤΕΓΗ... ΕΔΩ....

Περισσότερα στο www.marinaabramovicinstitute.org

Χρ. Τσατσαράγκου