Η Πρώτη Μέρα της Υπόλοιπης Ζωής Σου

13.05.2009
Μια μικροαστική γαλλική οικογένεια αναζητά την ευτυχία. Πότε όμως έχει κάνεις μεγαλύτερες πιθανότητες να την αποκτήσει; Όταν την αναζητάει ομαδικά, ή όταν την ψάχνει ο καθένας για τον εαυτό του;
Ο Ρεμί Μπεζανσόν κάνει έφοδο στις παιδικές του αναμνήσεις για να διανθίσει το πορτρέτο μιας παριζιάνικης οικογένειας που μοιάζει υπερβολικά φωτογενής για να ναι αληθινή και υπερβολικά γνώριμη για να είναι ψεύτικη.


Δυο αγόρια κι ένα κορίτσι παλεύουν για οικιακή κυριαρχία υπό το ανήσυχο βλέμμα των γονιών τους, μιας πρώην χίπισσας κι ενός στωικού ταξιτζή. Υποχρεωμένοι εφ’ όρου ζωής σ’ ένα γκρινιάρη παππού που επιμένει να τους υπενθυμίζει ότι του χρωστάνε τα πάντα ? από την αγάπη τους για το κρασί μέχρι το άνετο σπίτι τους στα προάστια - βλέπουν την ενότητά τους να καταρρέει μόλις ο θάνατος τους απαλλάξει από τον τρυφερό ζυγό του.


Σκηνοθετημένη με φόντο μια διεισδυτική μουσική ταπετσαρία, «Η Πρώτη Μέρα της Υπόλοιπης Ζωής Σου» είναι ποπ και της φαίνεται. Από τους χορευτικούς ρυθμούς της, μέχρι την πολύχρωμη βιντεοκλιπάτη αισθητική της, δεν βάζει κώλο κάτω ? ίσως για να μην μας αφήσει να εστιάσουμε στις χαριτωμένες αδυναμίες της.


Εξοπλισμένος με ένα γήινο πατέρα, που προσφέρει τη βαρύτητα που λείπει από την κατά τα άλλα αλαφροΐσκιωτη αφήγηση, ο Μπεζανσόν δεν αφιερώνει ιδιαίτερη σκέψη στους γυναικείους χαρακτήρες, που μοιάζουν να αλλάζουν προσανατολισμό και διαθέσεις ανάλογα με το φύσημα του ανέμου.


Παρά το Σεζάρ ανερχόμενης ηθοποιού της συμπαθέστατης Ντεμπορά Φρανσουά στο ρόλο της κόρης, το βραβείο πηγαίνει αδιαμφισβήτητα στο δίδυμο πατέρα-γιου (Γκαμπλέν - Γκροντάν), που δημιουργούν σπάνιες συναισθηματικές γέφυρες ανάμεσα στους αταίριαστους χαρακτήρες τους, με αποκορύφωση ένα συνεταιρικό πρωτάθλημα air guitar!


Θα ήταν μάλλον αφελές να αγνοήσουμε τις εμφανείς στιλιστικές επιρροές του «C.R.A.Z.Y.», παλαιότερου γαλλοκαναδικού φεστιβαλικού θριάμβου, αν και κρίνοντας από το γεγονός ότι ο Μπεζανσόν επαναφέρει τον τότε πρωταγωνιστή Μαρκ-Αντρέ Γκροντάν (Σεζάρ ανερχόμενου ηθοποιού) στο προσκήνιο, φαντάζομαι ότι και ούτε και ο ίδιος έχει καμία πρόθεση να τις κρύψει.


Οικογενειακή κομεντί με ποπ αισθητική, γαλλική φινέτσα και δύο Σεζάρ για τους χαρισματικούς νεαρούς πρωταγωνιστές του.


ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΑΥΛΑΚΗ