O Τραβόλτα επιτίθεται στο τρένο!

20.07.2009
Οργισμένος, άγριος, επικίνδυνος. Ο Τζον Τραβόλτα σε ρόλο κακού. Στη νέα περιπέτεια του Τόνι Σκοτ «Επίθεση στον συρμό» (θα προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες από τις 23 Ιουλίου). Τίποτα και κανείς δεν φαίνεται να μπορεί να αναχαιτίσει την οργή του. Απέναντί του, όμως, έχει έναν αποφασισμένο Ντένζελ Ουάσινγκτον...

Οργισμένος, άγριος, επικίνδυνος. Ο Τζον Τραβόλτα σε ρόλο κακού. Στη νέα περιπέτεια του Τόνι Σκοτ «Επίθεση στον συρμό» (The Taking of Pelham 1 2 3 ο αγγλικός του τίτλος - θα προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες από τις 23 Ιουλίου). Τίποτα και κανείς δεν φαίνεται να μπορεί να αναχαιτίσει την οργή του. Απέναντί του, όμως, έχει έναν αποφασισμένο Ντένζελ Ουάσινγκτον...

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Τραβόλτα μπαίνει στο πετσί ενός «κακού» χαρακτήρα. Τον βοηθά σε αυτό και το παρουσιαστικό του. Η πληθωρική του κορμοστασιά και το σε όλο τον κόσμο διάσημο σχιστό πιγούνι του. Τον θυμόμαστε με το μάτι του να «γυαλίζει» στις περιπέτειες «Σπασμένο βέλος» και «Αδίστακτα πρόσωπα» του Τζον Γου, στο «θαμμένο» από την κριτική επιστημονικής φαντασίας φιλμ «Πεδίο μάχης: Γη», στην κινηματογραφική εκδοχή του κόμικς «Ο τιμωρός».

«Αυτοί οι ρόλοι σε απελευθερώνουν: μπορείς να είσαι ήρεμος, απότομος, γοητευτικός, τρελός, να υιοθετήσεις όποια ηθική στάση θέλεις, ενώ οι «καλοί» χαρακτήρες είναι πάντα συγκρατημένοι», σχολίασε για τη συμμετοχή του στην «Επίθεση στον συρμό», ριμέικ της καλτ ταινίας του '74 «Ωρα 1:23, Πανικός στο Μετρό της Νέας Υόρκης», όπου αντιμέτωποι ήταν οι Γουόλτερ Ματάου και Ρόμπερτ Σο. Και οι δύο ταινίες βασίστηκαν στο ομότιτλο μπεστ σέλερ του Τζον Γκόντι, η καινούργια, όμως, προσαρμόζει την υπόθεση του βιβλίου στη σύγχρονη Νέα Υόρκη.


Επίκαιρη

Είναι μάλιστα και επίκαιρη στο πλαίσιο της οικονομικής κρίσης: ένας πρώην χρηματιστής της Γουόλ Στριτ, που έχει στις πλάτες του κάμποσα χρόνια φυλάκισης καθώς καταδικάστηκε για τις παρανομίες του, καταλαμβάνει έναν συρμό στο Μετρό της Νέας Υόρκης και με ομήρους τους επιβάτες του ζητεί για λύτρα 10 εκατομμύρια δολάρια.
Απέναντί του ως διαπραγματευτής (Ντένζελ Ουάσινγκτον) είναι ένας συντονιστής κυκλοφορίας στο Μετρό που θέλει να εξιλεωθεί για μια δωροδοκία που αποκαλύφθηκε υποβιβάζοντάς τον επαγγελματικά. Και οι δύο άντρες έχουν ταπεινωθεί ηθικά, διεκδικώντας το εύκολο χρήμα και μία θέση στο όνειρο...

Οσο βιντεοκλιπίστικη και αν είναι η αισθητική του Τόνι Σκοτ και μονοδιάστατοι οι χαρακτήρες των «κακών», η μεταμόρφωση του Τραβόλτα σε τρομοκράτη έχει ενδιαφέρον. Χαζεύεις, αν μη τι άλλο, έναν σταρ, που το όνομά του το ξέρουν και οι πέτρες, να βρίζει χυδαία και να σκοτώνει χωρίς τύψεις αθώους.

Ο ίδιος ο ηθοποιός, όμως, δεν είχε την ευκαιρία να πει περισσότερα για την ταινία και να βοηθήσει ουσιαστικά στην προώθησή της. Ο,τι σχόλια έκανε, τα έκανε από την εποχή των γυρισμάτων του φιλμ. Και με μία, δύο ανακοινώσεις στο προσωπικό του website. Ο χαμός του 16χρονου Τζετ, του πρωτότοκου γιου του, στις αρχές του 2009 ύστερα από κρίση επιληψίας, τον ανάγκασε να αποτραβηχτεί και να θρηνήσει μακριά από οποιαδήποτε επαγγελματική υποχρέωση.

Βιώνοντας τον χειρότερο πόνο που υπάρχει για έναν γονιό, ο Τζον Τραβόλτα έγινε ξαφνικά στα μάτια των απ’ έξω ένας κοινός θνητός.

Ορισμένες ανακοινώσεις στην ιστοσελίδα του υπενθυμίζουν ότι συνεχίζει να δουλεύει αθόρυβα (τον Νοέμβριο του 2009 θα κάνει πρεμιέρα η νέα του κωμωδία «Old dogs», όπου παίζει με τον Ρόμπιν Γουίλιαμς και την κόρη του Εμα Μπλου αλλά και τη σύζυγό του Κέλι Πρέστον, ενώ στις αρχές του 2010 θα «βγει» και η περιπέτεια «Από το Παρίσι με αγάπη» του Πιερ Μορέλ σε παραγωγή Λικ Μπεσόν), τιμώντας τη μνήμη του γιου του (ίδρυσε το Ιδρυμα Τζετ Τραβόλτα για παιδιά με ειδικές ανάγκες).

Τραβόλτα reloaded

Ο μεγάλος σταρ - χορευτής της δεκαετίας του '70 και του '80 κατέβηκε ένα σκαλί πιο κοντά μας. Εγινε πιο συμπαθής, τρωτός, «φυσιολογικός» αν θέλετε. Αν και ο Τζον Τραβόλτα, γεννημένος το ‘54 στο εργατικό Νιου Τζέρσεϊ μέσα σε μια πολυμελή οικογένεια, υπήρξε πάντοτε ένα αγαπητό στο διεθνές κοινό ποπ είδωλο της Αμερικής. Ακόμα και η πίστη του στην αμφισβητούμενη αίρεση της Σαϊεντολογίας δεν τον έκανε ποτέ στόχο (μόνο με τον θάνατο του γιου του ίσως, αλλά τα επικριτικά σχόλια για ανεπαρκή θεραπεία του Τζετ, ο οποίος έπασχε από τη νόσο Καβασάκι, χάθηκαν γρήγορα από τη δημοσιότητα).

Δεινός χορευτής, τραγουδιστής, πιλότος, δύο φορές υποψήφιος για Οσκαρ («Πυρετός το Σαββατόβραδο», «Pulp fiction»), ηθοποιός σε μιούζικαλ, δράματα, κωμωδίες, θρίλερ (ξεχωρίζουμε το «Μπλόου άουτ, ο δολοφόνος του μεσονυχτίου» του Μπράιαν Ντε Πάλμα) και διαφόρων ειδών περιπέτειες, γνώρισε αρκετά σκαμπανεβάσματα στην καριέρα του για να επανέλθει χάρη στον Κουέντιν Ταραντίνο και να συνεχίσει να είναι μάχιμος στην κινηματογραφική σκηνή.

Ο παθιασμένος με την ντίσκο Τόνι Μανέρο του «Πυρετού στο Σαββατόβραδο», ο Ντάνι Ζούκο με το κλασικό δερμάτινο μπουφάν του «Γκριζ» επιβίωσε στη μνήμη. Αλλάζοντας με τον καιρό, ωστόσο πάντα παρών.

Ακόμα και όταν έκανε τις φιγούρες του με... καρέ μαλλί στην πίστα απέναντι στην Ούμα Θέρμαν στο «Pulp fiction». Ή κατακτούσε το Χόλιγουντ ως ταλαντούχος μαφιόζος Τσίλι Πάλμερ στην κωμωδία του Μπάρι Σόνενφελντ «Πιάστε τον κοντό».

Άντα Δαλιακα