Η τηλεόραση κάνει like στο Facebook

28.03.2011
Οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι το Facebook, έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας και πολλοί είναι αυτοί που τσεκάρουν το προφίλ τους καθημερινά αρκετές φορές. Συνομιλούν με τους φίλους τους, δηλώνουν τα ενδιαφέροντά τους, τα αγαπημένα τους τηλεοπτικά προγράμματα και δεν είναι τυχαίο που η δεύτερη σε επισκεψιμότητα σελίδα στην Ελλάδα, το Facebook, δεν έχει περάσει απαρατήρητη από τα ελληνικά τηλεοπτικά κανάλια.

Οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι το Facebook, έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας και πολλοί είναι αυτοί που τσεκάρουν το προφίλ τους καθημερινά αρκετές φορές. Συνομιλούν με τους φίλους τους, δηλώνουν τα ενδιαφέροντά τους, τα αγαπημένα τους τηλεοπτικά προγράμματα και δεν είναι τυχαίο που η δεύτερη σε επισκεψιμότητα σελίδα στην Ελλάδα, το Facebook, δεν έχει περάσει απαρατήρητη από τα ελληνικά τηλεοπτικά κανάλια.

Τη δυναμική των σόσιαλ μίντια αλλά και τη δημοφιλία και συγκεκριμένα του Facebook, προσπαθούν να καρπωθούν και τα κανάλια δημιουργώντας ειδικές σελίδες για τους φαν τους αλλά και για τις εκπομπές τους, τα σίριαλ ή τα ριάλιτι.

Πρωτοπόρα είναι τα δύο μεγάλα κανάλια, Mega και ΑΝΤ1, που έχουν επιδείξει γρήγορα αντανακλαστικά και εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες του Facebook. Μάλιστα έχουν δώσει τόση έμφαση στην ιστοσελίδα που πλέον έχει μετατραπεί σε κάτι σαν την... AGB του Ιντερνετ.

Tο νησί
Το καλοκαίρι, πολύ πριν κάνει πρεμιέρα το συγκλονιστικό «Νησί», οι πρώτες φωτογραφίες από τη σειρά είχαν «ανέβει» στο Facebook. Το ίδιο συνέβη και με το τρέιλερ του «Νησιού» που ο διευθυντής προγράμματος του Mega είχε ανεβάσει στην ιστοσελίδα και τα σχόλια (comments) και τα like (μου αρέσει) πήραν φωτιά.

Το κανάλι της Μεσογείων έχει τη δική του σελίδα στο Facebook από όπου και ενημερώνει τους φίλους - φαν του καναλιού σε ό,τι αφορά τα αγαπημένα τους προγράμματα. Συγκεκριμένα 33.961 άτομα ακολουθούν πιστά το Mega και αφήνουν τα σχόλιά τους στις υποθέσεις των σειρών ή στα τρέιλερ που «ανεβαίνουν» στη σελίδα του Mega.

Οι φαν του 50-50
Ιδιαίτερα η επιστροφή του «Πενήντα - Πενήντα» στις οθόνες μας συνοδεύτηκε από ένα μεγάλο γκρουπ στο Facebook -16.770 μέλη- που χάρηκαν με την επιστροφή της τρελοπαρέας και έκαναν... like. Στην ειδική σελίδα της Πάτι γίνεται χαμός από τα σχόλια και μετρά 21.691 μέλη που παρακολουθούν καθημερινά τα νέα της σελίδας στο Facebook. Αρκετές είναι και οι φορές που βγαίνουν ειδήσεις, όπως στην περίπτωση του Τζούνιορ Μάστερ Σεφ, που έχει και αυτό τη δική του σελίδα και αναγράφεται ότι πάνω από 1.000 αιτήσεις έχουν αποσταλεί για συμμετοχή στο νέο πρόγραμμα και ότι κριτές θα είναι και πάλι οι Λαζάρου, Σκαρμούτσος και Λουκάκος.

Ο ΑΝΤ1 έχει μπει δυναμικά στο Facebook. Η εκπομπή «Πλάκα κάνεις» με τους Σάββα Πούμπουρα και Δημήτρη Βλάχο έκανε δύο ημέρες νωρίτερα πρεμιέρα στο Facebook, ενώ και η πρόβα του Σαββάτου για το «Dancing with the stars» προβλήθηκε και πάλι στο Facebook.

Η σελίδα του «Dancing with the stars» στο Facebook μετρά 7.778 μέλη (likes) και έχει αποκλειστικά νέα για τους φαν του χορευτικού σόου.

Ομως τη δική της σελίδα έχει και η σειρά «Steps» που μπορεί να μην τα πηγαίνει τόσο καλά στις τηλεθεάσεις αλλά στο Facebook έχει 10.011 φίλους που ακολουθούν τη σειρά στο Facebook για να μαθαίνουν νέα γύρω από τους πρωταγωνιστές. Και οι Νοικοκυρές της Αθήνας (The Real Housewives of Athens) είναι στο Facebook, αλλά μόλις 572 άτομα είναι μέλη.

Ράδιο αρβύλα
Εκεί όμως που γίνεται ο μεγαλύτερος χαμός, εκεί που καθημερινά συνωστίζονται οι περισσότεροι τηλεορασάκηδες, είναι στη σελίδα των «Ράδιο Αρβύλα» στο Facebook. Εχει τα περισσότερα μέλη από οποιαδήποτε άλλη σελίδα (που εγώ βρήκα τουλάχιστον) και ανέρχονται σε 446.384. Τα... καρντάσια έχουν καταφέρει να έχουν και στα σόσιαλ μίντια πολλούς φίλους, αφού ούτως ή άλλως οι «Ράδιο Αρβύλα» είναι φιλικοί στα νέα μέσα, αφού στην εκπομπή τους έχουν και την ενότητα Διαδίκτυο.

Ομως και ο Alpha έχει παρουσία στο Facebook και είναι το τρίτο κατά σειρά κανάλι με τα περισσότερα μέλη. 10.732 άτομα δηλώνουν ότι τους «αρέσει» το κανάλι της Κάντζας και διαβάζουν καθημερινά ό,τι ανεβάζει στη σελίδα το κανάλι. Μάλιστα έχει δημιουργήσει σελίδα για το Big Brother, η οποία προς μεγάλη μου έκπληξη έχει 36.561 μέλη.

Ο ΣΚΑΪ έχει κι αυτός τη δική του σελίδα στο Facebook, αλλά είναι κυρίως του ομίλου, δηλαδή τηλεόραση, ραδιόφωνο και σάιτ μαζί και σε αυτήν ανεβαίνουν νέα της επικαιρότητας αλλά έχει και τις σελίδες των εκπομπών του, όπως η Ελληνοφρένεια που έχει λίγους οπαδούς αλλά... καλούς.

Τη δική του σελίδα έχει και το ντοκιμαντέρ «1821» αλλά εκεί γίνεται χαμός, αφού δέχεται κυρίως τις επιθέσεις των διαφωνούντων. Τα σχόλια και η επισκεψιμότητα στα σόσιαλ μίντια που αφορούν τα σίριαλ και τις εκπομπές χτυπούν κόκκινο και τα κανάλια το έχουν αντιληφθεί.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η πρεμιέρα του Dancing with the stars που τόσο στο Facebook όσο και στο Twitter τα σχόλια γίνονται σε πραγματικό χρόνο (real time) κατά τη διάρκεια του σόου και τις εμφανίσεις των σταρ, διαδίδοντας τα νέα γύρω από τους χορούς σε χρόνο dt και σε πολλά άτομα.

Λευτέρης Μπιντέλας