Η άγνωστη ζωή του κυρίου Γκέλερ

13.11.2009
Ήρθε και κατάφερε να κάνει έτσι απλά, αν όχι όλη τη χώρα, τουλάχιστον όλη την ελληνική τηλεόραση να ασχολείται μαζί του. Και αυτό όχι γιατί έχει μαγικές ικανότητες, όπως λέει, αλλά γιατί με το σόου του κατάφερε να προκαλέσει... Ο λόγος για τον ταλαντούχο μεν, αμφιλεγόμενο δε κύριο Γιούρι Γκέλερ.

Από τον ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΤΑΜΑΤΙΟΥ

Ήρθε και κατάφερε να κάνει έτσι απλά, αν όχι όλη τη χώρα, τουλάχιστον όλη την ελληνική τηλεόραση να ασχολείται μαζί του. Και αυτό όχι γιατί έχει μαγικές ικανότητες, όπως λέει, αλλά γιατί με το σόου του κατάφερε να προκαλέσει... Ο λόγος για τον ταλαντούχο μεν, αμφιλεγόμενο δε κύριο Γιούρι Γκέλερ. Για κάποιους είναι χαρισματικός, ξεχωριστός, ένας mentalist μύθος. Για κάποιους άλλους ένας πολύ προχωρημένος κολπατζής, ένας μοναδικών ικανοτήτων ταχυδακτυλουργός. Ποιος είναι τελικά ο Γιούρι Γκέλερ; Τι έχει κάνει στη ζωή του; Και τι έχει ακουστεί γι’ αυτόν; Πόσα χρήματα κερδίζει "τουλάχιστον στη χώρα μας" για το «Διάδοχο» και ποιο είναι το ύψος του μπάτζετ της συγκεκριμένης παραγωγής; Είναι όντως η πιο ακριβή παραγωγή φέτος για τον ΑΝΤ1; Και πώς ακριβώς στήνεται κάθε Σάββατο;

Η ακριβότερη παραγωγή
Ο «Διάδοχος του Γιούρι Γκέλερ» ήταν ένα πρότζεκτ που έπεφτε και ξαναέπεφτε στο τραπέζι των συσκέψεων των ανθρώπων του καναλιού του Αμαρουσίου εδώ και δύο χρόνια. Φοβόντουσαν μήπως το σόου κοστίσει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ και στο τέλος δεν καταφέρει να σημειώσει την ανάλογη επιτυχία. Όλα αυτά, όμως, μέχρι τον περασμένο Απρίλιο, όταν ο γενικός διευθυντής του καναλιού Γιάννης Λάτσιος συναντήθηκε με τον Γιούρι Γκέλερ στο ετήσιο τηλεοπτικό παζάρι των Κανών. Εκεί μία συνάντηση και μόνο έμελλε να είναι αρκετή και να κάνει τον Γιάννη Λάτσιο να πάρει τις αποφάσεις του.

Κι ενώ διανύουμε μια δύσκολη τηλεοπτική χρονιά από οικονομικής απόψεως, «Ο διάδοχος του Γιούρι Γκέλερ» είναι ίσως η ακριβότερη παραγωγή του ΑΝΤ1 για φέτος. Σύμφωνα με πληροφορίες, το κόστος του κάθε επεισοδίου κυμαίνεται μεταξύ 120.000-150.000 ευρώ, ενώ ο ίδιος ο mentalist λέγεται πως αμείβεται περί τα 40.000 ευρώ το επεισόδιο.

Δηλαδή, με άλλα λόγια, έχουμε να κάνουμε με μια παραγωγή που ο προϋπολογισμός της μπορεί κάθε Σάββατο να αγγίζει ακόμη και τα 200.000 ευρώ!

Πρόβες κεκλεισμένων των θυρών
Εκτός από το κόστος, πολλή συζήτηση γίνεται και για το κατά πόσο προηγούνται κάποιες πρόβες πριν από την εκπομπή του Σαββάτου. Απ’ ό,τι μάθαμε, επειδή ζωντανό πρόγραμμα στην τηλεόραση δεν μπορεί να βγει στον αέρα χωρίς πρόβες και κυρίως ένα τέτοιου είδους πρόγραμμα, πράγματι πρόβες γίνονται. Όμως, αυτές είναι... κεκλεισμένων των θυρών. Ναι, και κανείς δεν μπορεί να τις παρακολουθήσει.

Ένας από τους αυστηρότερους κανόνες που έθεσε ο Γιούρι Γκέλερ στην παραγωγή όταν ξεκίνησε το στήσιμο του σόου ήταν πως κανείς, μα κανείς δεν θα ενοχλεί ούτε τον ίδιο ούτε και τους «διαδόχους» του, όταν κάνουν πρόβες. Βλέπετε, ο Γιούρι πιστεύει πως η ξεχωριστή αυτή ενέργεια όλων αυτών των ανθρώπων δεν πρέπει να εκτίθεται ή, αν μη τι άλλο, να εκτίθεται όσο γίνεται λιγότερο. Πιστεύει πως πρέπει να υπάρχει απίστευτη αυτοσυγκέντρωση στη διάρκεια των πειραματισμών των υποψήφιων mentalists, κάτι που η αλήθεια είναι πως δεν επιτυγχάνεται με κανέναν τρόπο όταν υπάρχει... ακροατήριο. Οι τελικές πρόβες γίνονται κάθε Παρασκευή και τις παρακολουθούν εκτός από τον ίδιο τον Γκέλερ, μόνο άλλα δύο άτομα της παραγωγής, τα οποία είναι απαραίτητα για να συντονίσουν την πρόβα και να αντιμετωπίσουν τα όποια προβλήματα.

Το κουτάλι και η σούπα
Ο διάσημος mentalist ανακάλυψε τις ιδιαίτερες δυνάμεις του σε ηλικία 5 ετών, την ώρα που έτρωγε σούπα και λύγισε το κουτάλι χωρίς να το πιέσει καθόλου. Μάλιστα, η μητέρα του πιστεύει πως κληρονόμησε μέρος των δυνάμεών του από τον Φρόιντ!

Στις αρχές του 1970 έγινε γνωστός στο Ισραήλ, ενώ η δημοτικότητά του εκτοξεύτηκε στα ύψη όταν σε ερώτηση που έγινε στην πρωθυπουργό της χώρας Γκόλντα Μέιρ σχετικά με το τι προβλέπει για το μέλλον του Ισραήλ, απάντησε: «Μη ρωτάτε εμένα, ρωτήστε τον Γιούρι Γκέλερ»!

Την ίδια εποχή εμφανίστηκε στο σόου του Τζόνι Κάρσον για να επιδείξει την ικανότητά του να λυγίζει κουτάλια και να σταματάει τα ρολόγια με τις σκέψεις του, αλλά δεν τα κατάφερε. Ισχυρίστηκε πως οι δυνάμεις του δεν μπορούν να χρησιμοποιούνται σαν να έχουν διακόπτη και πως εκείνη την ώρα στο στούντιο δεν αισθανόταν «σωστά». Άλλοι είπαν πως ο Κάρσον είχε συνεννοηθεί με τον Τζέιμις Ράντι, για να αλλάξει τα κουτάλια που θα χρησιμοποιούσε ο Γκέλερ, καθώς υπήρχε η υποψία πως? τα δούλευε, δηλαδή μαλάκωνε τα κουτάλια του πριν από τις επιδείξεις.

Ο φανατικός... εχθρός
Ο Τζέιμις Ράντι είναι ένας από τους πιο φανατικούς επικριτές του Γιούρι Γκέλερ. Μάλιστα, έχει γράψει ένα βιβλίο και πολλά άρθρα, προκειμένου να αποδείξει πως ο Γκέλερ είναι απατεώνας, ότι δεν έχει ψυχικές δυνάμεις και ότι όλα αυτά που κάνει δεν είναι τίποτα άλλο παρά φθηνά ταχυδακτυλουργικά τρικ. Μάλιστα, ο Γκέλερ κατά τη διάρκεια της καριέρας του έχει καταθέσει πολλές μηνύσεις εναντίον όλων όσοι τον έχουν αμφισβητήσει κατά καιρούς, ζητώντας εκατομμύρια δολάρια ως αποζημίωση. Δικαστικοί αγώνες από τους οποίους τις περισσότερες φορές δεν έχει καταφέρει να βρει το δίκιο του.

Και μπορεί ο Γιούρι Γκέλερ να έχει χάσει πολλές δίκες, αλλά τα έχει πάει πολύ καλά σε δουλειές που έχουν να κάνουν με? ψυχικούς εντοπισμούς, ενώ αμείβεται με πολλά λεφτά για να χρησιμοποιεί το ειδικό χάρισμά του ως ψυχικός γεωλόγος σε έρευνες για πολύτιμα αντικείμενα θαμμένα στη γη ? από πολύτιμα μέταλλα μέχρι και πετρέλαιο!

Έχει ακουστεί πως έχει συνεργαστεί με έντεκα εταιρείες εξορύξεων, οι οποίες τον έχουν πληρώσει με περισσότερο από ένα εκατομμύριο λίρες.

Ο Τζέιμις Ράντι έχει πει για τον Γιούρι Γκέλερ: «Πολλοί μάγοι κάνουν αυτά που κάνει ο Γκέλερ, αλλά ονομάζουν τους εαυτούς τους ταχυδακτυλουργούς ή πνευματιστές. Οι καλοί μάγοι είναι καλοί κολπατζήδες και οι καλοί κολπατζήδες μπορούν να κοροϊδέψουν και τους πιο σοφούς ανθρώπους».

Άλλο ένα γεγονός, όμως, που προκάλεσε ποικίλα σχόλια ήταν όταν το 1992 κλήθηκε από τις αρχές για να διερευνήσει την απαγωγή του μοντέλου Χέλγκα Φάρκας και αφού είχε προβλέψει ότι πρέπει να βρεθεί ζωντανή και σε καλή υγεία, στο τέλος διαπιστώθηκε ότι δολοφονήθηκε από τους απαγωγείς της!

Η συνεργασία με το FBI και τη NASA
Παρ’ όλα αυτά, ο πασίγνωστος mentalist έχει συνεργαστεί πολλές φορές και με τις αστυνομικές αρχές πολλών χωρών αλλά και με το FBI, ενώ, όπως υποστηρίζει, έχει δεχτεί πρόταση για συνεργασία ακόμη και από τη ΝΑSA. Έπειτα απ’ όλα αυτά τα χρόνια έχει αποκτήσει αναμφισβήτητα εκατομμύρια φίλους σε όλο τον κόσμο. Γι’ αυτό και το σόου του «Ο διάδοχος του Γιούρι Γκέλερ» σημειώνει τεράστια επιτυχία σε όλες τις γωνιές της Γης. Ξεκίνησε ως ιδέα το 2007 από το Ισραήλ και αυτή τη στιγμή παίζεται σε Καναδά, Αυστραλία, Φινλανδία, σε πολλά αμερικάνικα δίκτυα, όπως είναι το NBC, σε κανάλια της Λατινικής Αμερικής, στο Μεξικό, στην Ολλανδία, στην Τουρκία, στη Ρωσία, ενώ το σόου έκλεισαν και θα φιλοξενήσουν στο πρόγραμμά τους και σταθμοί από την Τσεχία, τη Σλοβενία, την Ισπανία, την Ιταλία και την Αγγλία.

Κουμπάροι με τον Μάικλ Τζάκσον
Φυσικά, ο Γιούρι Γκέλερ κατά καιρούς είχε και πολλούς διάσημους φίλους, όπως είναι οι: Τζον Λένον, Μικ Τζάγκερ, Μπριζίτ Μπαρντό, Σαλβαντόρ Νταλί, Λιούις Χάμιλτον και Μάικλ Τζάκσον, ο οποίος μάλιστα έγινε και κουμπάρος του, όταν ο Γιούρι ανανέωσε τους γαμήλιους όρκους του με τη σύζυγό του.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Γκέλερ γύρισε και ένα ντοκιμαντέρ για τη σχέση που είχε με τον Μάικλ Τζάκσον, το οποίο έχει τον τίτλο «Μάικλ Τζάκσον: Η ιστορία του Γιούρι» , το οποίο στο εξωτερικό έσπασε όλα τα ρεκόρ τηλεθέασης σε όσες χώρες και αν προβλήθηκε, ενώ για τη χώρα μας τα δικαιώματα έχει εξασφαλίσει ο ΑΝΤ1.

Συγγενής του Φρόιντ
Ο Γιούρι Γκέλερ γεννήθηκε στο Τελ Αβίβ στις 20 Δεκεμβρίου του 1946 και είναι ουγγρικής και αυστριακής καταγωγής. Ο πατέρας του είναι ο Ισαάκ Γκέλερ, ένας συνταξιούχος αρχιφύλακας του στρατού, και μητέρα του η Μάνζι Φρόιντ. Μάλιστα, έχει ακουστεί κατά καιρούς ο ισχυρισμός πως είναι μακρινή συγγενής του Σίγκμουντ Φρόιντ.

Στην ηλικία των 11 ετών μετακόμισε με την οικογένειά του στη Λευκωσία της Κύπρου, όπου έμεινε μέχρι τα 17 του χρόνια. Φοίτησε σε καθολικό γυμνάσιο και έμαθε αγγλικά.

Στα 18 του επέστρεψε στο Ισραήλ, όπου κατατάχτηκε στο στρατό. Από το 1968 έως το 1969 εργάστηκε ως φωτογραφικό μοντέλο, ενώ στη συνέχεια άρχισε να δείχνει σιγά σιγά σε μικρά κοινά και μικρούς χώρους τις ιδιαίτερες δυνάμεις του στην τηλεπάθεια και την ψυχοκίνηση.