"Μέσα στο δάσος" του Άγγελου Φραντζή

10.07.2009
Ο ταλαντούχος νέος σκηνοθέτης Άγγελος Φραντζής παρουσιάζει το υβριδικό πρότζεκτ «Μέσα στο Δάσος», ένα υπαρξιακό παραμύθι, μία ιστορία παν-σεξουαλικότητας και υπέρβασης των αισθήσεων, μία περφόρμανς που μας καλεί να βιώσουμε αυτό το καλοκαίρι στο Ελληνικό Φεστιβάλ.
Ο ταλαντούχος νέος σκηνοθέτης Άγγελος Φραντζής παρουσιάζει το υβριδικό πρότζεκτ «Μέσα στο Δάσος», ένα υπαρξιακό παραμύθι, μία ιστορία παν-σεξουαλικότητας και υπέρβασης των αισθήσεων, μία περφόρμανς που μας καλεί να βιώσουμε αυτό το καλοκαίρι στο Ελληνικό Φεστιβάλ.

Πρόκειται για μία εγκατάσταση, μία συνολική εμπειρία θεάσης που συνδυάζει το φιλμ με τη ζωντανή περφόρμανς και τη μουσική.

Η ιστορία

Δυο αγόρια και ένα κορίτσι. Ίσως νεκροί, ίσως ζωντανοί. Ολομόναχοι. Γύρω τους μεγάλοι κορμοί δέντρων, διάφανα ποτάμια, μια απομονωμένη παραλία, τα βουνά, κι ένα παράξενο κόκκινο σπίτι βαθιά κρυμμένο στην καρδιά του δάσους. Ένα ταξίδι μύησης στην άλλη πλευρά, στο άγνωστο, στις ρίζες των επιθυμιών, τη φύση των φύλων και την πολλαπλή υπόσταση των σεξουαλικών ταυτοτήτων.

Έτσι περιγράφει τη νέα του δημιουργία ο Άγγελος Φραντζής, η οποία μεταφέρεται στη σκηνή της Πειραιώς, σε μία διαφορετική μορφή. Όπως αναφέρει: «Δεν είναι η ιστορία ενός ερωτικού τριγώνου, αλλά η ανατομία της ίδιας της ερωτικής επιθυμίας. Δυο αγόρια κι ένα κορίτσι, πρόσωπα αρχετυπικά σε ένα παγανιστικό ταξίδι, όπου η φύση καθοδηγεί αισθήσεις και συναισθήματα».
Ελάχιστοι διάλογοι, σιωπή, ήχοι. Φόβος, ελευθερία, ένστικτο, επιθυμία και πάντα κάτι που μοιάζει να κοιτάει από ψηλά. Ζώντας στη φύση και δημιουργώντας το σενάριο με τους ηθοποιούς μέρα με τη μέρα, το «Μέσα στο Δάσος» μοιάζει με ένα ντοκιμαντέρ πάνω στην υπερβατικότητα των αισθήσεων. Βουτηγμένο σε μια ανοίκεια ατμόσφαιρα και γυρισμένο με το video μιας ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής, με μια εικόνα γεμάτο έντονα χρώματα και βίαιες φόρμες, είναι μια δημιουργία όπου τα σώματα, τα πρόσωπα, τα δέντρα και τα λουλούδια γίνονται ένα.

Το «Μέσα στο Δάσος» είναι η ανατομία της ερωτικής επιθυμίας των πρωταγωνιστών. Ο τρόπος με τον οποίο πυροδοτείται, ο τρόπος με τον οποίο διαμεσολαβείται και ο τρόπος με τον οποίο μεταστρέφεται. Και η επιθυμία έχει πάντα τη μορφή τριγώνου. Ο Α επιθυμεί τον Β επειδή υπάρχει ένας Γ που είναι ο διαμεσολαβητής και στην ουσία το κρυφό αντικείμενο της πραγματικής του επιθυμίας. Γι’ αυτό και κάθε σχέση δυο ατόμων πλάθει κατ’ ανάγκη ένα τρίτο. Ένα πλάσμα που είναι η προβολή της εικόνας μας για τον άλλο.
Η αίσθηση επίσης του υπερβατικού αιωρείται πάνω από τους 3 χαρακτήρες που περιπλανιούνται σε ένα χώρο που δεν ορίζεται η γεωγραφία του, που δεν διευκρινίζεται ο λόγος για τον οποίο τα πρόσωπα βρέθηκαν εκεί ή ο στόχος του ταξιδιού τους. Ένα χώρο αποκομμένο από οτιδήποτε άλλο. Χωρίς καμιά άλλη ανθρώπινη παρουσία. Όπως στα παραμύθια. Όπως στον έρωτα.

Η παράσταση που θα παρουσιαστεί στο Ελληνικό Φεστιβάλ έχει πολύ διαφορετική φόρμα από την ταινία. Είναι στην ουσία ένα άλλο μοντάζ αυτής, η οποία θα αναπτύσσεται σε τρεις οθόνες (ένα τρίπτυχο δηλαδή με θρησκευτικές αναφορές), ενώ στη σκηνή θα υπάρχουν ζωντανά ο Coti και ο Βελιώτης ως μουσικοί και οι Free Piece κι o Tape ως sound performers, που θα δουλεύουν πάνω σε ήχους της ταινίας.

Τέλος, θα υπάρχουν οι ηθοποιοί, που ζωντανά θα συμπληρώνουν, θα σχολιάζουν ή θα αλλάζουν αυτά που συμβαίνουν στην εικόνα και ο Άγγελος Φραντζής που θα διαβάζει τα ημερολόγιά τους- αυτά που κρατούσαν ως χαρακτήρες της ταινίας στα γυρίσματα. Η εικόνα είναι σχεδόν βουβή, έχει μόνο ηχητικές ατμόσφαιρες και όλος ο ήχος αναπαράγεται στη σκηνή. Ταυτόχρονα, υπάρχει ένα κομμάτι προετοιμασίας αυτής της παράστασης, που επεκτείνεται από την αίθουσα μέχρι στους εξωτερικούς χώρους, όπου στήνεται το ίδιο το κόκκινο σπίτι, που είναι το σπίτι της ταινίας.

Λίγα λόγια για τον Άγγελο Φραντζή
Γεννήθηκε το 1970 στην Αθήνα. Σπούδασε σκηνοθεσία κινηματογράφου στην INSAS στις Βρυξέλες. Γύρισε 4 ταινίες μικρού από το 1992 μέχρι το 1997: «Who's afraid of the big bad wolf?», «Μικρές ιστορίες γι' ανθρώπους και πορτοκάλια», «Δεκαεννιά» και «Τρύπιος κόσμος» σε συνσκηνοθεσία με τον Στρατή Βουγιούκα. Το 2000 ολοκλήρωσε την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία με τίτλο «Polaroid» που βγήκε στις αίθουσες τον Ιούνιο του ίδιου χρόνου. Ταυτόχρονα εργάζεται στην διαφήμιση ενώ πολύ συχνά αρθρογραφεί σε περιοδικά και βιβλία για θέματα κινηματογράφου.

Φιλμογραφία

2000, POLAROID
2005, Το Όνειρο του Σκύλου
2007, Μόλις Χώρισα


Info:
ΤΙ: Aγγελος Φραντζής, Μέσα στο δάσος
ΠΟΥ: Πειραιώς 260, Χώρος Δ
ΠΟΤΕ: 14 & 15 Ιουλίου 2009, 21:00
Εισιτήρια: €30 (Ζώνη Α), €20 (Μειωμένο), €15 (Φοιτητικό)

Σενάριο: Άγγελος Φραντζής, με τη συνεργασία των Κάτια Γκουλιώνη, Ιάκωβο Καμχή, Nathan Pissoort
Παραγωγός: Πάνος Παπαχατζής
Σκηνοθεσία - Δ/νση Φωτογραφίας: Άγγελος Φραντζής
Σκηνικά: Ηλίας Λόης
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Κοστούμια: Χριστίνα Χατζαρίδου
Ήχος: Νίκος Τριανταφύλλου
Μοντάζ: Νίκος Βαβούρης
Μουσική: Texturizer
Sound performance: Free piece of tape

Ερμηνεύουν: Κάτια Γκουλιώνη, Ιάκωβος Καμχής, Nathan Pissoort.