Ο Μισάνθρωπος του Μολιέρου στο Θέατρο Σφενδόνη

31.08.2009
Η Ομάδα Θεάτρου ΟΠΕRΑ, φέτος, μετά από εννέα χρόνια διαρκούς παρουσίας στον χώρο του ελληνικού θεάτρου και μια μεθοδική πορεία που πέρασε από ευρύ φάσμα πειραματισμών σε ποικίλες φόρμες και επιμέρους θεατρικούς κώδικες, επιστρέφει στον Μολιέρο, τον συγγραφέα με τον οποίο ξεκίνησε, ανεβάζοντας το 2001 τις Σοφολογιότατες.
Η Ομάδα Θεάτρου ΟΠΕRΑ, φέτος, μετά από εννέα χρόνια διαρκούς παρουσίας στον χώρο του ελληνικού θεάτρου και μια μεθοδική πορεία που πέρασε από ευρύ φάσμα πειραματισμών σε ποικίλες φόρμες και επιμέρους θεατρικούς κώδικες, επιστρέφει στον Μολιέρο, τον συγγραφέα με τον οποίο ξεκίνησε, ανεβάζοντας το 2001 τις Σοφολογιότατες.

H νέα παραγωγή της Ομάδας, είναι ο Μισάνθρωπος, που παρουσιάστηκε για λίγες παραστάσεις στο BIOS τον περασμένο Μάιο.

Η επανάληψη και το ξαναδούλεμα της παράστασης θα παρουσιαστεί στο θέατρο Σφενδόνη από 15 Οκτωβρίου έως 22 Νοεμβρίου. Με τον τρόπο αυτό εγκαινιάζεται συγχρόνως και μια ευρύτερη συνεργασία της Ομάδας ΟΠΕΡΑ, με το Θέατρο Σφενδόνη.

Η παράσταση συνιστά μια σύγχρονη προσέγγιση ενός από τα πλέον ανθρωποκεντρικά έργα του παγκόσμιου κλασικού ρεπερτορίου. Τα όρια μεταξύ οραματισμού και επιβίωσης, προσωπικής ηθικής και κοινωνικής σύμβασης, ερωτικής διαθεσιμότητας και ερωτικής κυριαρχίας, τα οποία αποτελούν πυρηνικά μοτίβα του Μισανθρώπου, αποτελούν τα ανοιχτά ερωτήματα που θέτει αυτή η νέα διαπραγμάτευση και συγχρόνως παραμένουν στο επίκεντρο των αδιεξόδων του σύγχρονου ανθρώπου.

Μετά από οχτώ χρόνια πειραματισμού, η ομάδα ΟΠΕRA επιστρέφει στο Μολιέρο με σκοπό να αξιοποιηθούν τα «καλλιτεχνικά ευρήματα» όλων αυτών των παραγωγών. Με την τελευταία παραγωγή Τέσσερις εικόνες αγάπης εργάστηκε πάνω στο κύριο συστατικό της Θεατρικής Τέχνης: τη Σχέση. Στον Jeff Koons αναζήτησε τα όρια της Δράσης του Λόγου, μονολογικού και χορικού.

Στο Liebestod επεδίωξε τη σύγκρουση μεταξύ Θεάτρου, Μουσικής, Χορού και Βίντεο ως αυθύπαρκτων και ολοκληρωμένων δομών. Στις Τρεις αδελφές και στο Ο Ιάκωβος και ο αφέντης του εξασκήθηκε στη Σκηνική αφήγηση. Στο Κοίτα με εξέλιξε τις εμπειρίες των Σοφολογιοτάτων παράγοντας απλές και μοντέρνες εικόνες μουσικού θεάτρου. Τώρα με τον Μισάνθρωπο επιστρέφει στον Ποιητικό Λόγο- με μια μετάφραση- σταθμό της Χρύσας Προκοπάκη- και διερευνά τη δυνατότητά του να επιβιώνει σε μια σύγχρονη ανάγνωση του έργου.

Σαν βλέπω οι άνθρωποι πως ζουν ο ένας με τον άλλο.
Όπου κοιτάξω γύρω μου, άνανδρη κολακεία,
Δόλος κι απάτη μοναχά, συμφέρον, αδικία.
Σκυλιάζω, δεν αντέχω πια κι είμαι αποφασισμένος
Ν’ ανοίξω πόλεμο άγριο στ’ ανθρώπινο το γένος...

Μολιέρου, Ο Μισάνθρωπος, Α΄ Πράξη, 1η Σκηνή

Ταυτότητα της παράστασης

Μετάφραση: Χρύσα Προκοπάκη
Σκηνοθεσία, Μουσική : Θοδωρής Αμπαζής,
Σκηνικά- Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου
Κίνηση: Ζωή Χατζηαντωνίου
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Δραματολόγος: Έλσα Ανδριανού
Βοηθός Σκηνοθέτη: Βασίλης Μπράμης,

Παίζουν: Δανάη Σαριδάκη, Νίκος Γιαλελής, Τζωρτζίνα Δαλιάνη, Νέστωρ Κοψιδάς, Κώστας Κορωναίος, Καλλιρόη Μυριαγκού Γιαννης Κλίνης, Φανή Παναγιωτίδου, Λεονάρδος Μπατής

Διάρκεια παραστάσεων: 15 Οκτωβρίου - 22 Νοεμβρίου 2009
Παραστάσεις: Τετάρτη - Κυριακή / Ώρα έναρξης: 21.00
Διάρκεια: 2 ώρες και 15 λεπτά / Είσοδος: 18€, 14€ (φοιτητικό)
Πρώτη προγραμματισμένη παράσταση : Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2009.