Ένα κεφάλι γεμάτο... παιχνίδια

18.02.2014
Mία ξεχωριστή ιδέα είχε η Φρέγια Τζόμπινς (Freya Jobbins) και σαν άλλη πλαστική χειρουργός δημιούργησε ανθρωπόμορφα «πλάσματα» από αποσπώμενα μεταχειρισμένα πλαστικά κομμάτια παιχνιδιών. Τα περίεργα αυτά πορτρέτα, που αποτελούνται από δεκάδες μικροσκοπικά αποσπώμενα μέρη, θυμίζουν κάτι από Αρτσιμπόλντι, τον πλέον αιρετικό καλλιτέχνη της Αναγέννησης, που έγινε γνωστός κυρίως για τις γκροτέσκ συνθέσεις του που απεικονίζουν φρούτα, λουλούδια, πουλιά, λαχανικά, ζώα, εργαλεία, και άλλα αντικείμενα, στη μορφή προσωπογραφίας, αλλά και κάτι από Toy Story. Η καλλιτέχνιδα θέλει με το πρότζεκτ αυτό να κάνει ένα σχόλιο πάνω στην καταναλωτική κουλτούρα και στη μαζική κατανάλωση. «Η δουλειά μου εξερευνά τη σχέση ανάμεσα στον φετιχισμό της υπερκατανάλωσης και στην ανακύκλωση υλικών στις οπτικές τέχνες», σχολιάζει χαρακτηριστικά. Έγινε μάλιστα μανιώδης συλλέκτρια των κομματιών των παιχνιδιών και ψάχνει με τρομερό ζήλο το ακριβές κομμάτι που θα ταιριάξει στο δημιούργημά της. Γ.Οικονόμου

Mία ξεχωριστή ιδέα είχε η Φρέγια Τζόμπινς (Freya Jobbins) και σαν άλλη πλαστική χειρουργός δημιούργησε ανθρωπόμορφα «πλάσματα» από αποσπώμενα μεταχειρισμένα πλαστικά κομμάτια παιχνιδιών.

Τα περίεργα αυτά πορτρέτα, που αποτελούνται από δεκάδες μικροσκοπικά αποσπώμενα μέρη, θυμίζουν κάτι από Αρτσιμπόλντι, τον πλέον αιρετικό καλλιτέχνη της Αναγέννησης, που έγινε γνωστός κυρίως για τις γκροτέσκ συνθέσεις του που απεικονίζουν φρούτα, λουλούδια, πουλιά, λαχανικά, ζώα, εργαλεία, και άλλα αντικείμενα, στη μορφή προσωπογραφίας, αλλά και κάτι από Toy Story.

Η καλλιτέχνιδα θέλει με το πρότζεκτ αυτό να κάνει ένα σχόλιο πάνω στην καταναλωτική κουλτούρα και στη μαζική κατανάλωση. «Η δουλειά μου εξερευνά τη σχέση ανάμεσα στον φετιχισμό της υπερκατανάλωσης και στην ανακύκλωση υλικών στις οπτικές τέχνες», σχολιάζει χαρακτηριστικά.

Έγινε μάλιστα μανιώδης συλλέκτρια των κομματιών των παιχνιδιών και ψάχνει με τρομερό ζήλο το ακριβές κομμάτι που θα ταιριάξει στο δημιούργημά της.

Γ.Οικονόμου